13 500 läst ·
24 svar
14k läst
24 svar
skruvautomat Jula
Sida 1 av 2
Hej,
Jag undrar om någon har köpt den billiga skruvautomaten för drygt 300 spänn på jula och vad ni tycker om den?
Det som skall gipsas är 120 kvm tak och 250 kvm vägg.
P.S Jag har läst de andra trådarna om ovanstånde maskin men ämnet är låst.
Maskinen har kanske ändrats i år eller är den fortfarande ett bra budgetköp.
/Ola
Jag undrar om någon har köpt den billiga skruvautomaten för drygt 300 spänn på jula och vad ni tycker om den?
Det som skall gipsas är 120 kvm tak och 250 kvm vägg.
P.S Jag har läst de andra trådarna om ovanstånde maskin men ämnet är låst.
Maskinen har kanske ändrats i år eller är den fortfarande ett bra budgetköp.
/Ola
Min erfarenhet av billiga slit och släng maskiner är att det brukar oftast löna sig att köpa en beg kvalitetsmaskin om man vill kunna lita på den. Det spelar liksom ingen roll att man har två års garanti och det är bara att hämta en ny maskin när man står på en söndagsmorgon och precis ska börja skruva och kinamaskinen har pajat för 2a gången.
Jag köpte den på Jula för några veckor sen, har gipsat 30kvm tak och ca 35kvm vägg än så länge (tak och vägg) och jag är glad att jag köpte en skruvautomat! Sparar ju grymt med tid.
Har skruvat enkelgips och renoveringsgips med 30-32mm lång skruv.
Den är väl inte klockren, men det kanske inte en proffsmaskin är heller? Det handlar ju också lite om teknik och att lägga lite tryck bakom varje skruv. Ca 3-4 skruvar per band krånglar och blir kvar i bandet eller fastnar så man får skaka lös dom från maskinen. Men den är klart värd 339kr tycker jag!
Den är väl inte klockren, men det kanske inte en proffsmaskin är heller? Det handlar ju också lite om teknik och att lägga lite tryck bakom varje skruv. Ca 3-4 skruvar per band krånglar och blir kvar i bandet eller fastnar så man får skaka lös dom från maskinen. Men den är klart värd 339kr tycker jag!
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det kan ju också vara kvalitén på banden som är kass...
Köp inte de billigaste skruvarna...
Kör själv med denna Makitan och inga billiga skruvar och den hänger aldrig sig...
Vet att den är dyr men som sagt grymt bra...
http://smsservice.nordicshops.com/p...makita-automatskruvdragare-18v?category_id=41
Köp inte de billigaste skruvarna...
Kör själv med denna Makitan och inga billiga skruvar och den hänger aldrig sig...
Vet att den är dyr men som sagt grymt bra...
http://smsservice.nordicshops.com/p...makita-automatskruvdragare-18v?category_id=41
Redigerat:
Han ska gipsa 370kvm, Tar nog några helger.dusthall skrev:
Jag resonerade som så att 340kr är ju inte mycket när jag kommer att behöva en skruvautomat i flera månader och det är definitivt värt 340kr bara för att prova om den funkar ok. Det värsta som kan hända är att man förlorar dom pengarna. Strular den allt för mycket får jag tänka om men hittils är jag nöjd med den som sagt.
håller med phl
risken är annars att när du har 10 skivor kvar så rasar din maskin.
Du slänger den i väggen och åker o köper en dyr makita i Sverige.
Det är väl bättre att göra rätt från början med det stora jobbet och med en fin maskin.
risken är annars att när du har 10 skivor kvar så rasar din maskin.
Du slänger den i väggen och åker o köper en dyr makita i Sverige.
Det är väl bättre att göra rätt från början med det stora jobbet och med en fin maskin.
Köp kvalitetsmaskin från UK eller Tyskland, skruva upp den gips du ska och kräng sedan vidare på tradera eller blocket för vad du köpte in den för...
Då åker jag tillbaka till Jula med den och tar ut en ny på garanti. Skruvar upp mina sista 10 skivor.Nimajneb skrev:
Det är säkert en bra idé, det kan jag hålla med om. Är mycket för återanvändning. Dock känns det svårt att inse att man kommer få tillbaka pengarna när väl står där och lägger ut 3-4000 för en maskin.StyrmanBerg skrev:
Redigerat:
Jag kör med en Fein som har ett par år på nacken, funkar kanon. Enda tråkiga är att vill man byta längd på skruvarna behöver man en insexnyckel, men hur ofta byter man? sätter oftast dubbla skivor och näster bara med 41or då. Men är väldigt nöjd med djupjusteringen, funkar kanon.
Sedan håller jag med om att det är skillnad på band och band. lite dyrare band fastnar sällan dessutom är det inte så mycket skruv som går av.
Sedan håller jag med om att det är skillnad på band och band. lite dyrare band fastnar sällan dessutom är det inte så mycket skruv som går av.