17 290 läst ·
15 svar
17k läst
15 svar
Skruvautomat - bästa för trallskruv?
Sida 1 av 2
Hej!
En förfärlig massa trallskruv (4,2x55mm C4) ska dras i under kommande säsong.
En skruvautomat för bandad skruv ligger därför högt på önskelistan.
Vilken/vilka har du använt och kan rekommendera?
Finns det anledning att välja nätansluten i förhållande till batteridriven?
Är några modeller mer känsliga på val av skruvtyp/märke?
Något mer att tänka på vid val av maskin?
En förfärlig massa trallskruv (4,2x55mm C4) ska dras i under kommande säsong.
En skruvautomat för bandad skruv ligger därför högt på önskelistan.
Vilken/vilka har du använt och kan rekommendera?
Finns det anledning att välja nätansluten i förhållande till batteridriven?
Är några modeller mer känsliga på val av skruvtyp/märke?
Något mer att tänka på vid val av maskin?
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Ja har en nätdriven makita som levererar varje gång, köptes på blocket för 1500, tänkte sälja den när ja var klar, men var så sjukt nöjd att den hellre får samla damm än åka ut på försäljning ! Har du fler maskiner i samma märke tycker ja de kan motiveras med en batteridriven, framförallt om du har flera stora skruvjobb framför dig,
Ja har kört essve och byggmax skruv med min, funkar lika bra med bägge
Ja har kört essve och byggmax skruv med min, funkar lika bra med bägge
Festool's skruvautomat är helt galet bra i jämförelse med de jag testat. Batterimaskin som är "automatisk". Man behöver alltså inte hålla in knappen när man skruvar utan håll bara i maskinen och tryck till så sitter skruven på plats. Automatiken gör att batteriet håller jättelänge. Tyvärr har den ingen förlängare som t ex Makita har, men jag anser att Festools är bättre. (innan jag testade den så var Makitan 1:a) Är den för dyr att köpa, så hyr den istället.
Man fäster trallen med lös skruv sen skruvar man med bandat .
Festoolen är som sagts tidigare i tråden super bra . Men ska man bara göra en altan skulle jag aldrig lägga ut så mycket för en sådan .
Skruven som användes senast var från xl bygg den funkade riktigt bra
Festoolen är som sagts tidigare i tråden super bra . Men ska man bara göra en altan skulle jag aldrig lägga ut så mycket för en sådan .
Skruven som användes senast var från xl bygg den funkade riktigt bra
lyckas du med skruvautomat så kan det gå snabbt men många börjar med skruvautomat slinter mycket och sätter bitsen i matrialet. sen är det viktigt med rätt band.GoForIt skrev:
det var en stor altan om det är flera hundra kvadrat
Festoolen är dyr så den är inget man köper till bara ett projekt . Men den är också otroligt lätt körd , vi har haft lärlingar med noll erfarenhet och dom har inte haft något dom helst problem med festoolen .GoForIt skrev:
dock så använder dom normalt även automater innan dom hamnar ute.Polos skrev:
går ett år med grund utbildning. då får dom lära sig använda automat.
sen är festool maskiner väldigt dyra. normalt köper eller hyr inte företag festool just för priset skull
Ja det är totalt annorlunda här i Stockholm .
Skruvautomat är väldigt ovanligt i skolorna i grund utbildning är det så många moment så det läggs inte många minuter på att skruva gips eller liknande .
Festool är dyr men bra och är det några som använder festool så är det företag ,speciellt skruvautomaten .
Och så mycket dyrare är den inte än makita
Skruvautomat är väldigt ovanligt i skolorna i grund utbildning är det så många moment så det läggs inte många minuter på att skruva gips eller liknande .
Festool är dyr men bra och är det några som använder festool så är det företag ,speciellt skruvautomaten .
Och så mycket dyrare är den inte än makita
Redigerat: