6 459 läst ·
38 svar
6k läst
38 svar
Skruvat in skruv i prisolrör, hur laga?
Intressant, tror egentligen att det är blandningsventilen som gett upp men har inte tid (och egentlig kunskap) att rodda i detta nu och iom att VVSarn kommer på måndag så han får ta det då också.
Men absolut tar jag med denna lösning framöver, mycket bra!!!
Men absolut tar jag med denna lösning framöver, mycket bra!!!
Nej! Hur skulle det kunna det kunna vara den?TomasJor skrev:
Stickan
Har du en extern växlare som sitter i pannan ( kikade lite på manualen ) så är det där som är något med, KV ochVV står inte i kontakt med pannan för övrigt, växlarna brukar hålla många år, sällsynt med att dom läcker.Hur är det, är du säker på att det är där det pyser över så det inte är påfyllningsventilen för systemet som är otät, har du fyllt på något p.g.a. tömning så kan den pysa igenom , inte helt ovanlig om trycket stiger i systemet och säkerhetsventilen öppnar, behövs inte många milliliter för att fylla upp. hade du kommunalt ? om så är ha alla vattenkranar stängda, kolla på vattenmätaren om den rör sig och trycket ökar. det kan ta ett tag för mätaren att röra sig, men dom räknar bra små flödenTomasJor skrev:
Prisolen lödd och tät. Nu har jag värme i alla rum igen 
Vad gäller pannan är det nästan säkert påfyllningsventilen som läcker-får bli någon av kommande helgers jobb att byta den och säkerhetsventilen som läcker sen länge.
Vad gäller pannan är det nästan säkert påfyllningsventilen som läcker-får bli någon av kommande helgers jobb att byta den och säkerhetsventilen som läcker sen länge.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden