H
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller en tappvattenautomat.
Är en s.k ryggsäck som sätts på pannor som VV har pajat på, men för att få en bra temp och mängd på VV så bör pannan ha en temp om min 65C

Intressant, tror egentligen att det är blandningsventilen som gett upp men har inte tid (och egentlig kunskap) att rodda i detta nu och iom att VVSarn kommer på måndag så han får ta det då också.
Men absolut tar jag med denna lösning framöver, mycket bra!!!

Stickan56
tttomten TomasJor skrev:
Intressant, tror egentligen att det är blandningsventilen som gett upp men har inte tid (och egentlig kunskap) att rodda i detta nu och iom att VVSarn kommer på måndag så han får ta det då också.
Men absolut tar jag med denna lösning framöver, mycket bra!!!
Nej! Hur skulle det kunna det kunna vara den?

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Nej! Hur skulle det kunna det kunna vara den?

Stickan
Nae, var nog en tankegroda i vardagsstressen :-/

Har en Ariterm Biomatic+20 pelletspanna installerad 2005.
Extern värmeväxlare? Borde det inte gå att byta värmeväxlaren i pannan i så fall?

Kan man inte sätta en inspektionslucka med skvallerrör. Då är den väl inte dold längre?

• Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
H
tttomten TomasJor skrev:
byta värmeväxlaren i pannan i så fall?
Har du en extern växlare som sitter i pannan ( kikade lite på manualen ) så är det där som är något med, KV ochVV står inte i kontakt med pannan för övrigt, växlarna brukar hålla många år, sällsynt med att dom läcker.Hur är det, är du säker på att det är där det pyser över så det inte är påfyllningsventilen för systemet som är otät, har du fyllt på något p.g.a. tömning så kan den pysa igenom , inte helt ovanlig om trycket stiger i systemet och säkerhetsventilen öppnar, behövs inte många milliliter för att fylla upp. hade du kommunalt ? om så är ha alla vattenkranar stängda, kolla på vattenmätaren om den rör sig och trycket ökar. det kan ta ett tag för mätaren att röra sig, men dom räknar bra små flöden

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Prisolen lödd och tät. Nu har jag värme i alla rum igen :-)

Vad gäller pannan är det nästan säkert påfyllningsventilen som läcker-får bli någon av kommande helgers jobb att byta den och säkerhetsventilen som läcker sen länge.

• Reparerad uppvärmningsrör med lödd och tätad koppling i en betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Blev ju alla tiders det där (y). Har du ramat in skruven än? :crysmile:

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
R
Orkar inte läsa igenom allt mest förundrad varför man skall dra rör med vatten innuti en vägg. Fastighetsbolag som bygger hyreshus har alla rör utanpå väggen.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.