Ska sätta upp kassettrullgardin direkt i fönsterbågen på mina 20 år gamla traryd 3-glasfönster. Kassetten ska sitta dikt i ovankant (glaskantsdjupet är tillräckligt för att ge rullen plats att rotera). Skruvarna (2 på varje sida) hannar dock endast 1 cm från glaset enl bild. Föredrar skruv då det går att justera och demontera enkelt men jag borde kanske välja tejpmontage för att inte riskera att träffa isolerkassetten? Erfarenheter?
 
  • Hand håller en penna mot ovankanten av ett fönster för att illustrera placeringen av skruvar för kassettrullgardin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Måttband visar 1 cm avstånd mellan fönsterglas och ram för montering av kassettrullgardin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag tycker du ska räkna med att glaset sticker mer än 10 mm in bakom trät. Om du ska skruva bör du använda så korta skruv att de inte når genom de där 15 mm
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.