Hej!
Vi ska sätta bröstpanel inomhus på vårt utedass i sommarstugan. Men ska man spika eller skruva fast den? Spik antar jag är dyckert, men om man ska skruva vilka skruvar är passande då?

N Nilsson12 skrev:
Hej!
Vi ska sätta bröstpanel inomhus på vårt utedass i sommarstugan. Men ska man spika eller skruva fast den? Spik antar jag är dyckert, men om man ska skruva vilka skruvar är passande då?
Kul!
Köp en skruv med relativt liten skalle (spräcker inte panelen så lätt) så skruvar du den snett in i fjädern så syns den inte. Alternativet är ju panelklips eller bara vara nöjd med synliga spikar eller skruv. Det är ju helt upp till dig.
Lycka till

• Gilla
Nilsson12
  • Laddar…
Går även utmärkt att sätta en dyckert i fjädern. Slå det sista med ett don. Enklare, snabbare, billigare och mindre synligt.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Traden Traden skrev:
Kul!
Köp en skruv med relativt liten skalle (spräcker inte panelen så lätt) så skruvar du den snett in i fjädern så syns den inte. Alternativet är ju panelklips eller bara vara nöjd med synliga spikar eller skruv. Det är ju helt upp till dig.
Lycka till
Ja det blir jättekul, barnen har önskat mysigare känsla på utedasset och då tänkte vi bröstpanel och tapet :). Tack för tipsen

• Gilla
Traden
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Går även utmärkt att sätta en dyckert i fjädern. Slå det sista med ett don. Enklare, snabbare, billigare och mindre synligt.
Låter ju onekligen oslagbart även om det är kul att använda skruvdragaren. Tack för dina tankar!

Om du äger en kompressor (eller kan låna) rekomenderar jag dyckertpistol.

• Gilla
Nilsson12
  • Laddar…
Har man ingen kompressor finns batteridrivna dyckertpistoler. Minst lika kul att använda som skruvdragare. Kanske går att hyra eller låna.

• Gilla
Nilsson12
  • Laddar…
Tack! Vore ju kul med en dyckertpistol men är det svårt att hitta rätt inställning så man inte skjuter sönder panelen?

N Nilsson12 skrev:
Tack! Vore ju kul med en dyckertpistol men är det svårt att hitta rätt inställning så man inte skjuter sönder panelen?
Inte alls svårt. Det är ju dessutom kul att testa så det blir lagom kraft.

• Gilla
Nilsson12
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.