Hej,
Jag ska fästa nya handräcken till min innetrappa. De tidigare satt med skruvarna ni kan se i bild 1. Kan jag återanvända dem i samma hål som de satt i tidigare eller kommer de inte fästa ordentligt då?
Sen är jag lite orolig för om det ens kan hålla. De tidigare ägarna hade alltså handräckena fästa med dessa rakt in i väggen utan gipsankare eller liknande. Kommer det verkligen hålla? Ett handräcke kommer säkert vara minst 3m.
Jag ska fästa nya handräcken till min innetrappa. De tidigare satt med skruvarna ni kan se i bild 1. Kan jag återanvända dem i samma hål som de satt i tidigare eller kommer de inte fästa ordentligt då?
Sen är jag lite orolig för om det ens kan hålla. De tidigare ägarna hade alltså handräckena fästa med dessa rakt in i väggen utan gipsankare eller liknande. Kommer det verkligen hålla? Ett handräcke kommer säkert vara minst 3m.
Trälim + tändstickor/tandpetare = sitter!Z Zer00x skrev:Hej,
Okej, ska testa. Jag är rätt säker på att vissa bara suttit i gips. Men om man kombinerar vissa som bara sitter i gips och vissa som sitter i trä så håller det kanske? Jag vet inte annars hur de fått det att hålla.T tergo skrev:
Ett trappräcke kan absolut inte sättas med skruvar i gips utan någon plugg. Även med plugg eller annan infästning är det tveksamt skulle jag säga. Det blir en väldigt stor kraft om nån tar ett snedsteg i trappan och hugger tag i räcket. Hade gärna sett en infästning i gips som håller för det... Och särskilt andra eller tredje gången det händer...
Har du något förslag på vad jag kan använda?Farstatjej90 skrev:
Ett trappräcke kan absolut inte sättas med skruvar i gips utan någon plugg. Även med plugg eller annan infästning är det tveksamt skulle jag säga. Det blir en väldigt stor kraft om nån tar ett snedsteg i trappan och hugger tag i räcket. Hade gärna sett en infästning i gips som håller för det... Och särskilt andra eller tredje gången det händer...
Är det enkelgips är det kört, det spelar ingen roll hur du fäster för materialet du fäster i håller inteZ Zer00x skrev:
Är det dubbelgips kanske det går med denna typ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men jag tycker det känns tveksamt att sätta trappräcken i bara gips...
Tror det är sånt med fästen /pinnar så det är en bit ut från väggen så man kan få handen om det. Blir ju lite hävstång mot infästningen också. Tror det är svårt att få att hålla i gips över nån längre tid...D Dilato skrev:
Om det ska användas alltså, är det för prydnad funkar ju vad som helst...
Klicka här för att svara