Hej! Vi ska bygga eget skrivbord - ska sitta mot vägg o fönster med konsoler. En lång skiva utan skarvar. 40 x 220. Vad funkar bäst att ha som skiva? Hur tjock och hur tätt mellan konsoler?

Ska skrivbordet bara vara 40 cm djupt?

Centano Centano skrev:
Ska skrivbordet bara vara 40 cm djupt?
Ja jag vill ha ett smalt, använder bara laptop så det funkar

Avståndrt mellan konsolerna beror på valet av skiva, eller tvärt om i fall man väljer avstånd mellan konsolerna först.
Elfa är smidigt om man vill ha mer än bara en skiva dvs ett fungerande kontor.

Är det bara långsidan som kommer bära upp skivan eller har du möjlighet att fästa någon av kortändan på skivan i vägg?

Centano Centano skrev:
Är det bara långsidan som kommer bära upp skivan eller har du möjlighet att fästa någon av kortändan på skivan i vägg?
Vi har möjlighet att fästa även i kortändorna

Jag själv hade gjort något åt detta hållet.
Skiss av enkel hylla med konsoler under ett fönster i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Paula södra Gbg
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Jag själv hade gjort något åt detta hållet.
[bild]
Snyggt! Ungefär som vi tänkt, kan bli ngn konsol mer än i skissen. Vad hade du valt för planka? Vi ska måla i väggfärgen så det smälter in i rummet

Ska den målas hade jag kört med limfogskiva i furu 38 mm som grundas och målas med snickerifärg. Hade även fräst av kanten så den blir något rundad och inte så skarp.

Tänk på benutrymmet när ni placerar konsolerna.

• Gilla
Ellagård och 1 till
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Ska den målas hade jag kört med limfogskiva i furu 38 mm som grundas och målas med snickerifärg. Hade även fräst av kanten så den blir något rundad och inte så skarp.

Tänk på benutrymmet när ni placerar konsolerna.
Tack för svar 👍

P Paula Billdal skrev:
Snyggt! Ungefär som vi tänkt, kan bli ngn konsol mer än i skissen. Vad hade du valt för planka? Vi ska måla i väggfärgen så det smälter in i rummet
Med den typen av konsoller slår du knän i dom hela tiden.

T Thomas_Blekinge skrev:
Med den typen av konsoller slår du knän i dom hela tiden.
Inte om dom sitter tillräckligt långt ifrån varandra.

• Gilla
Ellagård
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.