Hej,

Enligt bilden så har jag satt ihop ett skrivbord. Klassiska Alex hurtsar från IKEA samt en massiv ekskiva från Bauhaus (klass B/C).

Skivan mäter 160x63x2,7cm.

Mellanrummet mellan hurtsarna blir 90cm.

Just nu ligger skivan löst på hurtsarna, dessa sitter heller inte fast i väggen. Jag är inte orolig för att skivan ska röra på sig eller belastningen. Ska endast ha en datorskärm på skivan.

Dock har jag hört att skivor kan ha en tendens att "böja" på sig, att de börjar hänga.

Min fråga är alltså om jag behöver vara orolig för detta eller om jag bör göra något för att undvika att det händer?

Jag vill helst inte börja skruva i skivan, inte heller förankra den i väggen.

Tack på förhand!

• Skrivbord med massiv ekskiva och två svarta Alex hurtsar, skivan ligger löst ovanpå. Ett eluttag syns på väggen bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Du behöver inte göra någonting för den belastningen du har tänkt. Kommer inte att hänga sig.
Dessutom kan du ju vända på skivan någon gång per år om du är superorolig ... men det är bara för sysns skull, den kommer inte att slå sig :)

• Gilla
Beckz
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Du behöver inte göra någonting för den belastningen du har tänkt. Kommer inte att hänga sig.
Dessutom kan du ju vända på skivan någon gång per år om du är superorolig ... men det är bara för sysns skull, den kommer inte att slå sig :)
Tack Mats!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.