Letar efter en Portskena som har måtten 40x35 som jag skulle behöva för att bygga mig en enklare skjutport. Har nämligen tillgång till alla beslag i övrigt....endas skenan som saknas och jag hittar inte den alls på nätet.
Måttet är som sagt 40x35 bifogar en suddig bild också.
Om någon vet vad skenan heter eller liknande som skulle kunna användas så är jag tacksam för svar.
Måttet är som sagt 40x35 bifogar en suddig bild också.
Om någon vet vad skenan heter eller liknande som skulle kunna användas så är jag tacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I princip skulle Jula-skenan funka men den har en helt andra mått 66x55 mot vad den skenan jag letar efter som är 40x35. Fast vad vet jag hängrullen kanske rullar lika bra i den skenan? Kanske avståndet i glipan i skenan som avgör istället? Någon som vet?
Jag hittade just en skena liggande, det är samma som din, där sidorna är lite invikta, men den jag har är lite mindre, 28x30.
Dom finns att köpa på Flinks järn, men det är en yrkesbutik som bara finns i Stockholm.
Dom finns att köpa på Flinks järn, men det är en yrkesbutik som bara finns i Stockholm.
Efter mycket sökande på intranätet så har jag lurat fram att skenorna är från nåt franskt företag som sysslar med portar och olika beslag av olika sort. Mantion heter dom och verkar inte vara superlätta att köpa i Svedala. Iallafall om man bara vill köpa 2 m. Finns visserligen i Ahlsellkatalogen men dom vill bara sälja till registrerade företag och jag har inte ens något företag att registrera. Men men på något sätt ska jag få fatt på skenan.
Klicka här för att svara