Någon som har erfarenhet av skjutdörrar i 3-glas från olika leverantörer (Hajom, SP etc) och kan dela med sig om de läcker och är otäta i konstruktionen. Jag har just byggt ut och har fått 5 stora skjutdörrspartier levererade av SP fönster i 3-glas med aluminium utsida (https://spfonster.se/produkter/underhallsfria-fonster-for-villan/skjutdorrar/). Jag noterade att att dessa är helt otäta i skarven mellan fasta partiet och skjutdörren.
Jag har använt en värmekamera och så här ser det ut, vid denna mätning var det 8 grader utomhus och det strömmar samma temperatur genom den otäta konstruktionen som syns:
Vidare när det blåser så märker man tydligt hur otäta dom är, sätter man en bit papper med tejp ser man hur det "fladdrar":
Jag har använt en värmekamera och så här ser det ut, vid denna mätning var det 8 grader utomhus och det strömmar samma temperatur genom den otäta konstruktionen som syns:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vidare när det blåser så märker man tydligt hur otäta dom är, sätter man en bit papper med tejp ser man hur det "fladdrar":
Byggveteran
· Åland
· 2 067 inlägg
Jag har precis samma problem. 2 st skjutparter, en skjutbar i varje parti. Ena dörrbladet har slagit sig och kantlisten är otät. Jag har reklamerat men de hänvisar till sin danska! leverantör. Jag har skrivit flera ggr nen de bara avvisar. Mina är av trä.panterlo skrev:
Någon som har erfarenhet av skjutdörrar i 3-glas från olika leverantörer (Hajom, SP etc) och kan dela med sig om de läcker och är otäta i konstruktionen. Jag har just byggt ut och har fått 5 stora skjutdörrspartier levererade av SP fönster i 3-glas med aluminium utsida ([länk]). Jag noterade att att dessa är helt otäta i skarven mellan fasta partiet och skjutdörren.
[bild]
[video]
Klicka här för att svara