2 471 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
skjutdörrar i glas eller polykarbonat
Hej
Vi har ett par nischeer i en vägg på övervåningen.
Det är snedtak och min tanke är att täcka dessa med ett vilackat genomskinligt skivmaterial som skjutdörrar.
Frågan är vad som är billigast. Det är 3200 mm som ska täckas med två skjutdörrar.
Att köpa glasdörrar eller "plast" dörrar i ca 4-6mm.
Vad är det man har på nyare hockeyrinkar. Hårt och tåligt material.
Micke
Vi har ett par nischeer i en vägg på övervåningen.
Det är snedtak och min tanke är att täcka dessa med ett vilackat genomskinligt skivmaterial som skjutdörrar.
Frågan är vad som är billigast. Det är 3200 mm som ska täckas med två skjutdörrar.
Att köpa glasdörrar eller "plast" dörrar i ca 4-6mm.
Vad är det man har på nyare hockeyrinkar. Hårt och tåligt material.
Micke
Misstänker du menar frostat eller etsat glas? Vitlackat genomskinligt finns mig veterligen inte utan de lackerade glasen har en färgfilm på baksidan, över det en skyddsfolie och kallas oftast för Lacobel.
/Kent
/Kent
ahh, lite klumpigt uttryckt av mig.
det ska vara ett material med så pass mycket ljusutsläpp att de lampor som kommer vara i nischerna lyser igenom skjutdörren, men inte sånt stort ljusgenomsläpp att man ser vad som står i nischerna.
Kryptiskt...?
//Micke
det ska vara ett material med så pass mycket ljusutsläpp att de lampor som kommer vara i nischerna lyser igenom skjutdörren, men inte sånt stort ljusgenomsläpp att man ser vad som står i nischerna.
Kryptiskt...?
//Micke
tack för svaren, men min undran var mer "vad ska man välja för material"
Sedan finns det som sagt en mängd olika färger och behandlingar att ta hänsyn till.
Det bör ju inte bli för tungt som sagt, och om något material är billigare än det andra så är det ju bara bra.
Micke
Sedan finns det som sagt en mängd olika färger och behandlingar att ta hänsyn till.
Det bör ju inte bli för tungt som sagt, och om något material är billigare än det andra så är det ju bara bra.
Micke
Klicka här för att svara