4 494 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Skitstahus
jag har inga egna erfarenheter, men i denna tråd finns en del läsning med kanske liknande erfarenheter som dig:
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-foer-skidstahus.389150/#post-5412375
https://www.byggahus.se/forum/threads/varning-foer-skidstahus.389150/#post-5412375
Hej!A Anitha77 skrev:
Hänger det verkligen på husvtillverkaren? inte på Entreprenören?
Vi har byggt med Skidsta och huset i sig är bra. Man kunde dock önska mer av säljaren och VD i företaget.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Nu framgår det inte vilken entreprenadform det handlar om. Men om vi antar att det är en totalentreprenad från hustillverkaren, så är det ointressant att hustillverkaren får tag på en dålig entreprenör, de är i så fall ansvariga för att rätta upp det.jakeger skrev:
Tror inte dom har något tvång att lösa det?H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jo om de har en totalentreprenad så har som ett ansvar för vad som händer på bygget. De kan inte skylla på en dålig underentreprenör, har de anlitat en dålig hantverkare så är det deras ansvar. Om jag som kund överhuvudtaget pratar med entreprenören på plats om fel, så är det snudd på avtalsbrott från mig. All kommunikation skall gå med den part jag har avtal med.
Med skidstahus skriver man separata avtal med leverantör och entreprenörH hempularen skrev:Jo om de har en totalentreprenad så har som ett ansvar för vad som händer på bygget. De kan inte skylla på en dålig underentreprenör, har de anlitat en dålig hantverkare så är det deras ansvar. Om jag som kund överhuvudtaget pratar med entreprenören på plats om fel, så är det snudd på avtalsbrott från mig. All kommunikation skall gå med den part jag har avtal med.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Aha, då är resonemanget om totalentreprenad inte så relevant. Rent juridiskt. Sedan bör de ändå få "skit" om de rekommenderar en dålig entreprenör, moraliskt ligger anvaret på dem även om det är en delad entreprenad.
Rekomenderar till nte Skidstahus till någon. Försäljare är okunniga och vid reklamation av felaktigheter går det inte att få tag på någon. Det blir bara dyrt och tråkigt att jobba med dem. Välj annan hustillverkare.A Anitha77 skrev:
Vi har också haft mycke problem med Skidstahus. Okunniga försäljare, felleveranser, väldigt otrevligt bemötande från ansvariga från Skidstahus. Skulle inte rekomendera någon att anlita demA Anitha77 skrev:
Klicka här för att svara