är det fler här som haft fenomenala problem med skidstahus??? nu får vi att det är ett billigt hus som fremst försäkringsbolag köper in.. har byggt en villa med mer fel än rätt och vi ångrar oss djupt..
 
A Anitha77 skrev:
är det fler här som haft fenomenala problem med skidstahus??? nu får vi att det är ett billigt hus som fremst försäkringsbolag köper in.. har byggt en villa med mer fel än rätt och vi ångrar oss djupt..
Hej!
Hänger det verkligen på husvtillverkaren? inte på Entreprenören?

Vi har byggt med Skidsta och huset i sig är bra. Man kunde dock önska mer av säljaren och VD i företaget.
 
jakeger jakeger skrev:
Hänger det verkligen på husvtillverkaren? inte på Entreprenören?
Nu framgår det inte vilken entreprenadform det handlar om. Men om vi antar att det är en totalentreprenad från hustillverkaren, så är det ointressant att hustillverkaren får tag på en dålig entreprenör, de är i så fall ansvariga för att rätta upp det.
 
H hempularen skrev:
Nu framgår det inte vilken entreprenadform det handlar om. Men om vi antar att det är en totalentreprenad från hustillverkaren, så är det ointressant att hustillverkaren får tag på en dålig entreprenör, de är i så fall ansvariga för att rätta upp det.
Tror inte dom har något tvång att lösa det?
 
Jo om de har en totalentreprenad så har som ett ansvar för vad som händer på bygget. De kan inte skylla på en dålig underentreprenör, har de anlitat en dålig hantverkare så är det deras ansvar. Om jag som kund överhuvudtaget pratar med entreprenören på plats om fel, så är det snudd på avtalsbrott från mig. All kommunikation skall gå med den part jag har avtal med.
 
H hempularen skrev:
Jo om de har en totalentreprenad så har som ett ansvar för vad som händer på bygget. De kan inte skylla på en dålig underentreprenör, har de anlitat en dålig hantverkare så är det deras ansvar. Om jag som kund överhuvudtaget pratar med entreprenören på plats om fel, så är det snudd på avtalsbrott från mig. All kommunikation skall gå med den part jag har avtal med.
Med skidstahus skriver man separata avtal med leverantör och entreprenör
 
Aha, då är resonemanget om totalentreprenad inte så relevant. Rent juridiskt. Sedan bör de ändå få "skit" om de rekommenderar en dålig entreprenör, moraliskt ligger anvaret på dem även om det är en delad entreprenad.
 
  • Gilla
Genaugenau och 2 till
  • Laddar…
TS har startat en annan tråd men inte återkommit så risken är att det är oriktigt eller någon som är lite ute och cyklar. Skidsta har aldrig helentreprenad.
 
A Anitha77 skrev:
är det fler här som haft fenomenala problem med skidstahus??? nu får vi att det är ett billigt hus som fremst försäkringsbolag köper in.. har byggt en villa med mer fel än rätt och vi ångrar oss djupt..
Rekomenderar till nte Skidstahus till någon. Försäljare är okunniga och vid reklamation av felaktigheter går det inte att få tag på någon. Det blir bara dyrt och tråkigt att jobba med dem. Välj annan hustillverkare.
 
A Anitha77 skrev:
är det fler här som haft fenomenala problem med skidstahus??? nu får vi att det är ett billigt hus som fremst försäkringsbolag köper in.. har byggt en villa med mer fel än rätt och vi ångrar oss djupt..
Vi har också haft mycke problem med Skidstahus. Okunniga försäljare, felleveranser, väldigt otrevligt bemötande från ansvariga från Skidstahus. Skulle inte rekomendera någon att anlita dem
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.