Hej!
Ska måla lite impregnerat virke utomhus med lasyr för att ge det lite lite färg, men inte täckmåla så att säga. Det har stått ute i ett år så det borde ha torkat till och gå bra att måla nu om jag förstått det rätt.
Frågan gäller om det är som med "vanlig" färg, dvs att man får vad man betalar för? Inomhus upplever jag att det är mycket enklare/bättre att måla med färg från något av de större/dyrare märkena (jämnt resultat, spiller mindre osv), är det samma med lasyr, om jag tex jämför Midun från Byggmax med Alcro eller Beckers? Hade varit jättetrevligt att komma undan lite billigare, men samtidigt vill jag behålla min mentala hälsa under målningen och slippa måla om igen om två år bara för att jag snålade.