Bricco skrev:
Weber med gjutjärnsgaller. Bra skit.
Varför tipsar du om sånt där? Nu vill ju jag ha ett... ;) Antar att du har eller har använt dess själv. Hur tycker du det funkar med rengöring. De vanliga gallren är ju inte så skojiga direkt...
 
Alfredo skrev:
Varför tipsar du om sånt där? Nu vill ju jag ha ett... ;) Antar att du har eller har använt dess själv. Hur tycker du det funkar med rengöring. De vanliga gallren är ju inte så skojiga direkt...
Japp har haft ett i 3 år nu. Det handlar som alltid med gjutjärn om lite extra kärlek men inget omänskligt. Efter man grillat så går man på med borste som vanligt och innan det kallnat då det släpper lättare. Sen när den kallnat lite mer så stryker jag på med rapsolja med silikonpensel. Klart.

Finns massa trådar på Youtube om gallret om du vill frossa vidare :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
 
  • Gilla
Jante och 1 till
  • Laddar…
Du e klok du...tycker jag.
 
sblixten skrev:
Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Skallen på spiken..,kloka ord
 
sblixten skrev:
Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Tre sågar??? Jag tror nog snittet ligger betydligt högre. Kap, klyv, handcirkel, sänk, band, stick, tiger, fogsvans, rygg, kedje, båg, löv... Är några jag kommer på sådär, jag skulle nog tro att jag är ganska genomsnittlig. Sant är att jag bara har en grill. Hur många grillar är en lämplig uppsättning? Vilka olika grundmodeller finns det?
 
Jag har en weber 57:a och en gasolgrill.. Det jag saknar är en rökgrill men pengarna saknas :)
 
Weber OTP finns på Bauhaus till skaplig pris. Lockhållaren ingår nog inte.

IMAG0210.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Eller om man gillar kopparfärgad.

IMAG0211.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
2st här också, en Weber57 och en Weber gasol. :)
 
någon kunnig. är det någon skillnad mellan weber 57 med svart askhållare och rostfritt askhållare. båda är premium
 
celox skrev:
någon kunnig. är det någon skillnad mellan weber 57 med svart askhållare och rostfritt askhållare. båda är premium
Den rostfria kommer förhoppningsvis inte att börja rosta med tiden.... )
 
Matte_Nörden skrev:
Tre sågar??? Jag tror nog snittet ligger betydligt högre. Kap, klyv, handcirkel, sänk, band, stick, tiger, fogsvans, rygg, kedje, båg, löv... Är några jag kommer på sådär, jag skulle nog tro att jag är ganska genomsnittlig. Sant är att jag bara har en grill. Hur många grillar är en lämplig uppsättning? Vilka olika grundmodeller finns det?
Sågar:
1 justersåg
2 kap/ger
2 handcirkel 220v
1 handcirkel 18v
1 sänksåg
1 tigersåg 220v
1 tigersåg 18v
1 sticksåg 220v
1 sticksåg 18v
2 fogsvansar
1 ryggsåg
2 kedjesågar, 1 el, 1 90cc :)
2 bågfilar
1 lövsåg
1 japansåg
1 bandsåg
1 multicutter med diverse sågklingor
1 victorinox med sågblad ;)
1 grensåg
1 timmersåg
1 safecut vinkelslipsåg som är väldigt bra när man behöver den :)

Grillar:
1 weber 57 premium
2 gasol bägge landmann
1 rostfri "minitunna" i båten
1 "jysk" öppen grill
1 OK/q8 traditionell rund trebening

Det var vad jag kom på på rak arm när jag räknade efter, det är nästan så man blir mörkrädd ...
Ja, jag kan mycket väl ha missat något. :)
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Vanlig weber 57 cm för 800:- eller premium för 1400:-. Vilken och varför?
 
emde skrev:
Vanlig weber 57 cm för 800:- eller premium för 1400:-. Vilken och varför?
Jag har den för 800. Det jag ser som den stora skillnaden är högre ben och termometer i locket. Inget jag saknar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.