83 396 läst ·
149 svar
83k läst
149 svar
Skillnad på grill och grill?
Weber med gjutjärnsgaller. Bra skit.
http://www.grillhouse.se/grill-bbq-tillbehor/cig-gjutjarnsgaller-till-57cm-klotgrillar.html
http://www.grillhouse.se/grill-bbq-tillbehor/cig-gjutjarnsgaller-till-57cm-klotgrillar.html
Japp har haft ett i 3 år nu. Det handlar som alltid med gjutjärn om lite extra kärlek men inget omänskligt. Efter man grillat så går man på med borste som vanligt och innan det kallnat då det släpper lättare. Sen när den kallnat lite mer så stryker jag på med rapsolja med silikonpensel. Klart.Alfredo skrev:
Finns massa trådar på Youtube om gallret om du vill frossa vidare
Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Byggveteran
· Åland
· 2 076 inlägg
Du e klok du...tycker jag.
Skallen på spiken..,kloka ordsblixten skrev:Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Tre sågar??? Jag tror nog snittet ligger betydligt högre. Kap, klyv, handcirkel, sänk, band, stick, tiger, fogsvans, rygg, kedje, båg, löv... Är några jag kommer på sådär, jag skulle nog tro att jag är ganska genomsnittlig. Sant är att jag bara har en grill. Hur många grillar är en lämplig uppsättning? Vilka olika grundmodeller finns det?sblixten skrev:Angående Weber klotgrill så är den inte bäst på någonting egentligen när det gäller grillning.
Den är som ett verktyg som vill vara bra på mycket.
Skillnaden är att de flesta på detta forum har tre olika sågar, men bara en grill och då är klotgrillen mest allsidig och bland klotgrillar jag provat är weber mest prisvärd.
Sågar:Matte_Nörden skrev:Tre sågar??? Jag tror nog snittet ligger betydligt högre. Kap, klyv, handcirkel, sänk, band, stick, tiger, fogsvans, rygg, kedje, båg, löv... Är några jag kommer på sådär, jag skulle nog tro att jag är ganska genomsnittlig. Sant är att jag bara har en grill. Hur många grillar är en lämplig uppsättning? Vilka olika grundmodeller finns det?
1 justersåg
2 kap/ger
2 handcirkel 220v
1 handcirkel 18v
1 sänksåg
1 tigersåg 220v
1 tigersåg 18v
1 sticksåg 220v
1 sticksåg 18v
2 fogsvansar
1 ryggsåg
2 kedjesågar, 1 el, 1 90cc
2 bågfilar
1 lövsåg
1 japansåg
1 bandsåg
1 multicutter med diverse sågklingor
1 victorinox med sågblad
1 grensåg
1 timmersåg
1 safecut vinkelslipsåg som är väldigt bra när man behöver den
Grillar:
1 weber 57 premium
2 gasol bägge landmann
1 rostfri "minitunna" i båten
1 "jysk" öppen grill
1 OK/q8 traditionell rund trebening
Det var vad jag kom på på rak arm när jag räknade efter, det är nästan så man blir mörkrädd ...
Ja, jag kan mycket väl ha missat något.
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer

