1 996 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Skillnad i bolagens bedömning
Är det skillnad mellan hur olika bolag bedömer "Gör Det Själv"-arbeten? Dvs, finns det några bolag som har högre acceptens för egenjobb (som är fackmannamässigt utförda) och finns det några bolag som är särskilt kinkiga?
Mina upplevelser är att det mer handlar om skadereglerare och handläggare på individnivå, än att bolagen skulle ha olika bedömningar.
Sedan kan man kanske anta att små uppstickarbolag med väldigt låga premier och ingen lokal representation kan vara jobbigare att ha med att göra, än försäkringsbolaget vars anställda jobbar på orten och träffar dig på stan då och då, vars barn går i samma skola som dina barn, eller spelar i samma fotbollslag.
Sedan kan man kanske anta att små uppstickarbolag med väldigt låga premier och ingen lokal representation kan vara jobbigare att ha med att göra, än försäkringsbolaget vars anställda jobbar på orten och träffar dig på stan då och då, vars barn går i samma skola som dina barn, eller spelar i samma fotbollslag.
har haft vattenskada i bad,och if,s s,k bedömning ligger i nivå med en byfånes tolkningar.
jag kommer aldrig någonsin anlita if som försäkrings givare.
så jag ställer ut en varning till alla att anlita dessa.
om ni inte finner frid att bara betala premie,och inte få ut vid skada vill säga.
jag kommer aldrig någonsin anlita if som försäkrings givare.
så jag ställer ut en varning till alla att anlita dessa.
om ni inte finner frid att bara betala premie,och inte få ut vid skada vill säga.
Klicka här för att svara