Han hade specifika önskemål om hur stora verktygen skulle vara:

Skiftnyckeln ska kunna gapa ca 28-30 mm.
Rörtången käftöppning till 60-65 mm

Några gånger per vecka används den väl. Vet inte riktigt hur du menar men den har då aldrig svikit mig på de jobb jag behövt göra. Har även en gammal Bacho-rörtång som fungerar perfekt trots att den säkert är 20 år gammal.

Mest gillar jag lite nättare tänger, det är inte ofta man behöver så kraftiga grejer och det blir då mer ergonomiskt att använda lättare verktyg.

Holmspel skrev:
Några gånger per vecka används den väl. Vet inte riktigt hur du menar men den har då aldrig svikit mig på de jobb jag behövt göra.
Har du med 90-graders-käftar, eller den med lite vinklade käftar?

Tångnyckeln måste ju ändå vara en VVS:ares bättre vänner??
Kanske att du skulle slå till på en sådan???
250mm modellen gapar 46mm, det kommer man långt med!

image.jpg1_zpsfws3gbef.jpg

Redigerat:
  • Gilla
pr95
  • Laddar…
Länk? Pris? (till rekommenderad modell)

Tack för länken. Blir tyvärr för mycket pengar :(

pr95 skrev:
[länk]

sök tångnyckel
tlundberg skrev:
Ja men det där var ju den största modellen, den kanske man behöver på ett fartyg typ? tror han kommer långt med den jag länkade till.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Å nej! Jag skulle slutat följa denna tråden... nu har jag ett till verktyg på min önskelista.

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Livet är för kort för att ha för några och dåliga verktyg....dagens citat.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Hmm, nu dök den upp igen! Fick nys om dessa tångnycklar när jag kikade på ett avsnitt med de käcka pojkarna på svanströms el & VVS på youtube (för övrigt mycket underhållande klipp faktiskt).

tlundberg skrev:
Hållar med! Man ska vara rätt nördig att betala 1000+ för rörtänger! Det måste finnas ett mellanläge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.