Hej, jag undrar om någon här inne har erfarenheter av Skidstahus?

Allt av intresse!

/Daniel

Hej,

jag o min familj är på väg och ska bygga med dem. Än så länge är vi nöjda, men vi har ju inte börjat ännu ;)
Jag har varit i kontakt med flera som byggt med dem och alla har faktiskt varit nöjda.

Det finns dock "dåliga erfarenheter" av dem, var bla artikel i GP http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=234179, men där bör man komma ihåg att de inte hade totalentreprenad utan valt en egen entreprenör som gick i konkurs, alltså inte skidstas fel/ansvar. Vad jag förstår gick ändå skidsta in och hjälpte till. Jag tror att alla husleverantör har någon missnöjd kund.

Mycket är oxå beroende på var i Sverige du ska bygga. Vi ska bygga i västernorrland och här har det byggts många skidstahus, de har inarbetade underleverantörer som sköter sig.

Nåt mer du vill veta?

Hej och tack för svaret!

Hur ska ni göra med uppvärmningen. Det ingår en IVT 490 i leveransen. Ska ni köra med den eller byta ut den?

Vi ska bygga i Västerbotten.

Vi ska också bygga med Skidstahus. I västernorrland. Har heller ingen erfarenhet av dem än. Men den kontakt vi haft än så länge har varit bra.
Vi har valt bort deras uppvärmnings system, ca 43 000 kr avdrag för den. Vi ska ha bergvärme i stället.

Vi kör med fjärrvärme då det finns framdraget där vi ska bygga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.