Byggde ett hus ifrån skidstahus som stod klart 2009, slutbesiktigades i februari.
Följande vinter upptäcktes ett problem med fryst kondens på ytterpanelen vid taket på
andra våningen, efter oräkneliga samtal, mail och brev tog det 1 1/2 år innan någon ens kom
för att titta på problemet, detta är alltså inte färdigt än, åtgärden för vidareutredning blev att stänga
freshventilen i sovrummet på övervåningen för att utesluta att varmluften kom därifrån.
direkt när vädret skiftade och minusgraderna kröp nedåt tio minus var den frysta kondensen där igen.
har meddelat skidstahus om detta för tre veckor sedan men inget har hänt.

idag då, vaknar man upp till ljudet av droppande vatten!
precis utanför sovrummet på övre våningen droppar det vatten från
innertaket...där är en takkupa... Det är mycket snö på taket och 0-gradigt.

Nu står där en hink och det droppar väl kanske 1 droppe per 15-20 sekunder
men känslan är ju väldigt uppgiven, här valde man att bygga helt nytt för att ha ett hus
utan en massa problem!!

Med tanke på hur lång tid föregående problem har tagit innan nån respons känns det
heller inte något vidare.
vad har man egentligen för skydd mot såna här fel som uppkommer?!
Är det normalt att nybyggda hus har såna här problem?
nån som kan ge nån input som skingrar mitt tankspridda och villrådiga
sinne? :(
 
Bilken kontakt och vilken byggfirma hade ni. Kollar själv på att anlita skidstahus så väldigt nyfiken
 
hade Lennart Hägerfält, och byggfirman är Robert Janssons.
Efter mycket jagande fick jag tag på en på Skidstahus huvudkontor, vi kom fram till att det var snö som blåst in under takfoten på takkupan och sedan smält som gjorde att det droppade, droppandet upphörde efter en dag ungefär.

Snickaren är också kontaktad, och fast båda parter säger att jag inte behöver oroa mig så är det ingen som utryckligen sagt att dem står för kostnaderna.

14:e januari är snickaren tillbaka från sin semester och då ska vi gå vidare med detta och se hur vi ska göra, bryta upp innertak, ta bort yttertak etc.
 
Ok vi har en helt annan kontakt + att vi skulle få Boli bygg. Så jag får kolla upp den byggfirman. Riktigt tråkigt och kostsamt med tanke på snö och fukt. Håller tummarna att det löser sig vilket känns nödvändigt om de ska sälja fler hus
 
Hej! Hur har det gått? Ska kanske anlita Skidstahus och vill gärna höra hur de löser såna här saker..
 
Efter många turer så kom dom fram till att snickaren skulle åtgärda problemen, han skulle bara ha sin semester först och i augusti skulle det påbörjas... Och till dags dato har jag inte sett eller hört något ännu... Hörde själv av mig till skidstahus i början på veckan, men inget svar ännu...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.