Hej!

Vi håller på att renovera vårt kök och har stött på problem. Väggarna är inte helt raka och vinkelräta, så när vi borrar upp golvskåpen blir dörrarna skeva. Vi har prövat att dra hårdare och lösare i skruvarna, men ingenting ger ett bra resultat.

Är det någon som vet vad man kan göra? Kan man ändra dörrarnas upphängning så de hänger rakt? Eller bör man sätta skåpen på en planka i väggen?

Tacksam för alla tips!
 
Skruva lös skåpen lite. Se till att de linjerar EXAKT och skruva ihop dem med varandra (använd tvingar för att hålla ihop dem när ni borrar/skruvar). Skruva sen fast dom i väggen igen med passbitar på de ställen där det behövs. Det kanske funkar...
 
Tack för tipset! Vi har nog lyckats lösa det nu, blir springor i hörnskåpets tak och golv, men dörrarna är raka iaf. Tänkte att man borde kunna limma dom så det inte syns och håller bättre. Vad tror ni?

Tack tack :-)
 
Ja de e ett helvete å montera ett kök om inte väggarna e raka... blir ett jäkla schimsande >:( Sen en klassiker många gör är att inte montera ihop stommarna i vinkel. Dvs när baksidan/masoniten spikas fast. Man blir lagomt less när nån har "hjälpt" till hehe... hmm... :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.