KnockOnWood skrev:
Jösses!
I andra änden på spektrumet har vi ju alla åldringar.
Min kära hustrus mamma bor på ett (utmärkt) äldreboende och är 98 år, snart 99.
Hustrun sköter hennes pappersarbete, för kära svärmor är blind, döv, dement och kan knappt säga hej.
Men i förra veckan fick hon brev från transportstyrelsen om att förnya körkortet :o
Själv funderar jag på att hota transportstyrelsen med att skicka ut min mor i trafiken på en MC om dom inte tillåter henne att överlåta behörigheten till mig... :rolleyes:
 
  • Gilla
Sailorman
  • Laddar…
D09
The_Nyll skrev:
när får man brevet i posten då? så man få se? =)
Har du "mina brev" funktionen så får du inget papper

En e funktion med myndighetspost ( som du säkert redan vet om du har den )

:)
 
P-plats skrev:
Själv funderar jag på att hota transportstyrelsen med att skicka ut min mor i trafiken på en MC om dom inte tillåter henne att överlåta behörigheten till mig... :rolleyes:
Ja, jag funderade på att fixa ett foto på gumman och skicka in.
Hon har ju så gammalt körkort så hon får naturligtvis köra MC (liksom jag).
Kanske hon skulle uppskatta en HD i hundraårspresent från döttrar och svärsöner :wow:
 
KnockOnWood skrev:
Ja, jag funderade på att fixa ett foto på gumman och skicka in.
Hon har ju så gammalt körkort så hon får naturligtvis köra MC (liksom jag).
Kanske hon skulle uppskatta en HD i hundraårspresent från döttrar och svärsöner :wow:
Påminner mig om när jag var lite och min far gav mig pengar till en present till min mor.
Han såg ganska fort att det var den där innebandyklubben jag länge önskat mig i paketet jag köpt...
Jag fick klubban och mer pengar till en "riktig" present, du kanske har samma tur!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
P-plats, vad blev det till slut för present till morsan då?
 
M
P-plats skrev:
Påminner mig om när jag var lite och min far gav mig pengar till en present till min mor.
Han såg ganska fort att det var den där innebandyklubben jag länge önskat mig i paketet jag köpt...
Jag fick klubban och mer pengar till en "riktig" present, du kanske har samma tur!
Wow, att du lyckades få alla spelarna att få plats i paketet! :p
 
HaHa!
Den felstavningen blev ju riktigt rolig!
 
Ett växthus!! :thumbup: Resten hamnar i buffertkontot som gått åt lite med det nya avloppet och ett nytt tak.
 
Y
Stefan N skrev:
Ny tatuering och stor service på bilen.....
Kanske du som gjort denna hyllning till morran och tobias ?
1e373_upgkc1o.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Själv hoppas jag på +-0.... Min o-engagerade revisor ska förhoppningsvis hantera försäljningen av ärvda aktier på bra sätt men troligen lär jag få betala massor! :(
 
Byt revisor då, provision kan göra underverk ;)
 
AndersS skrev:
Alternativet är som tidigare att spara i olika värdepapper men ej i ISK, då slipper man schablonbeskattning på sparat kapital.
Men får en saftig reavinstbeskattning om man en dag säljer med vinst...
 
Alfredo skrev:
Men får en saftig reavinstbeskattning om man en dag säljer med vinst...
Beskattas alltid till 30% av vinsten, varken mera eller mindre ;)
Men det blir ju alltid en avvägning, med ISK beskattas du även om du gör förlust.
Utan ISK beskattas du inte förrän den dagen du väljer att sälja.
Så vill man spara under längre period t.ex. 10 år med inriktning att inte byta, så vet man aldrig vilket som blir bäst.
 
D09
Nästa vecka börjar pengarna trilla in om jag inte misstag mig :)
 
Japp, blir perfekt. Tid är bokad hos tatueraren. :thumbup:
 
D09
Ha ha gott :)

Själv har jag ett växellådsbyte som ska betalas av :/

Tveksam till om jag vågar lägga resten på ett gevär :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.