8 244 läst ·
51 svar
8k läst
51 svar
Skatteåterbäringen 2014/2015
Själv funderar jag på att hota transportstyrelsen med att skicka ut min mor i trafiken på en MC om dom inte tillåter henne att överlåta behörigheten till mig...KnockOnWood skrev:Jösses!
I andra änden på spektrumet har vi ju alla åldringar.
Min kära hustrus mamma bor på ett (utmärkt) äldreboende och är 98 år, snart 99.
Hustrun sköter hennes pappersarbete, för kära svärmor är blind, döv, dement och kan knappt säga hej.
Men i förra veckan fick hon brev från transportstyrelsen om att förnya körkortet![]()
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ja, jag funderade på att fixa ett foto på gumman och skicka in.P-plats skrev:
Hon har ju så gammalt körkort så hon får naturligtvis köra MC (liksom jag).
Kanske hon skulle uppskatta en HD i hundraårspresent från döttrar och svärsöner :wow:
Påminner mig om när jag var lite och min far gav mig pengar till en present till min mor.KnockOnWood skrev:
Han såg ganska fort att det var den där innebandyklubben jag länge önskat mig i paketet jag köpt...
Jag fick klubban och mer pengar till en "riktig" present, du kanske har samma tur!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
P-plats, vad blev det till slut för present till morsan då?
Wow, att du lyckades få alla spelarna att få plats i paketet!P-plats skrev:
Kanske du som gjort denna hyllning till morran och tobias ?Stefan N skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Själv hoppas jag på +-0.... Min o-engagerade revisor ska förhoppningsvis hantera försäljningen av ärvda aktier på bra sätt men troligen lär jag få betala massor!
Beskattas alltid till 30% av vinsten, varken mera eller mindreAlfredo skrev:
Men det blir ju alltid en avvägning, med ISK beskattas du även om du gör förlust.
Utan ISK beskattas du inte förrän den dagen du väljer att sälja.
Så vill man spara under längre period t.ex. 10 år med inriktning att inte byta, så vet man aldrig vilket som blir bäst.
