Naturligtvis kommer den att skarvas någonstans. Men det du ser är nog ingen fiberskarv.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Det är bara en skarv på Ducten (skyddsröret man blåser in fibern genom). sällan man skarvar fiber mellan fastigheter och fördelarskåp. Är så korta sträckor så blir bättre och går lika snabbt att blåsa in en ny lina. Däremot kan man skarva ducten rätt friskt!
OK, tack för förklaringen!U Utsliten och utdömd skrev:
Är det en riktig skarvdon som sitter på fiberslangen/ducten, svårt att se på bilden även om jag zoomar in?
Ser lite mysko ut, du kan inte lägga in en bättre bild så man ser ut det är gjort.
Ska vara skarvdon och inget "snabbfix".
Ser lite mysko ut, du kan inte lägga in en bättre bild så man ser ut det är gjort.
Ska vara skarvdon och inget "snabbfix".
Teoretiskt så ökar dämpningen (av ljuset) om böjradien är tillräckligt dålig.Dan1891 skrev:
Så ligger du precis på gränsen för vad optiken klarar av så kan du få paketförluster och/eller länktapp.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Jo men den skarven är ju antingen i väggbox på fasaden eller inomhus i nära kopplingsdosan. Svetsad skarv utomhus förlagd i duct är ovanligt om det inte är långt till närmaste fördelarskåp.pacman42 skrev:
Oklart också varför skarven är tejpad, de ska ju klara att markförläggas och är täta. Ju mer man tittar på bilden ju oroligare blir man.
Nej, inte egentligen...Men jag tänker om man betalar för en viss hastighet, och kanske har sämre än den pga. dåliga fiberskarvar. Är väl inte alla som vet/hur man kan kolla upp det? Typ jag.D Dilato skrev: