Målade om i helgen och tog bort jacket i hallen. Nu har *dsl modemet och internet i huset dött.
Har försökt skarva kablarna, men det vill sig inte.
Kan någon som förstår sig på tele tala om för mig hur jag ska koppla för att det ska fungera? Vilken färg ska kopplas med vilken?
Är det lättast att sätta in ett nytt teleuttag? Alternativete är väl sockerbitar, "fiskögon" eller vad det heter?
Mycket tacksam för svar.
/Nisse
Har försökt skarva kablarna, men det vill sig inte.
Kan någon som förstår sig på tele tala om för mig hur jag ska koppla för att det ska fungera? Vilken färg ska kopplas med vilken?
Är det lättast att sätta in ett nytt teleuttag? Alternativete är väl sockerbitar, "fiskögon" eller vad det heter?
Mycket tacksam för svar.
/Nisse
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Vit/blå 'borde' gå till nästa jack, så prova att koppla ihop dom med vit/grön.
Bästa svaret
Jag skulle gissa på att det föut varit kopplat vit blå mot röd gul då dessa är kortare och borde då varit skalade.
Klicka här för att svara


