Hej!

Jag har en köksbänk i björk (IKEA, Numerär) som består av två delar. Eftersom kanterna mellan skivorna är fasade blir det en "skåra" mellan dem som jag skulle vilja fylla ut. Hur gör jag det på bästa sätt, med sågspån och trälim, plastiskt trä eller något annat? Hur lämpar sig det ena eller det andra för en köksbänk? Är något att föredra med tanke på fukt, är det något som är bättre när jag ska olja in bänkarna o.s.v?

Tacksam för svar!
 
Du har inte så mycket av skivan att Du kan ren såga
skarv kanterna?

Mvh Putte
 
De sitter redan på plats desvärre...
 
Det kommer inte att bli bra med varken spackel eller lim o sågspån...du kommer inte att bli nöjd med det resultatet...tror dessutom att det är lite för liten springa för att spackel skall hålla...det bästa jag kan komma på är en liten sträng transparent silikon...skulle du inte bli nöjd med det är det lätt att skära bort silikonet o fundera ut en annan lösning..

staffan
 
Kom på en grej ! istället för att försöka gömma skarven..Kan du inte fräsa ur o lägga i en bit av ett annat träslag ?
Kanske kan bli snyggt ?

Staffan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.