Jag har tänkt mig att sätta in glas i ett mini-växthus som köptes häromåret. 4mm kanalplast som varken tålde sol eller blåst. Bak husknuten står några gamla fönsterbågar med glas där jag plockade ur en ruta, och måtten stämmer bra.
Vad sägs om min verktygsuppsättning? Kommer den att duga till ca 50 år gammalt glas? Det är alltså hårdmetalltrissor, inte diamant.
För att fästa glasen tänkte jag mig något syntetiskt fönsterkitt på tub.

/Höghus

20260629_140028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20260629_140857.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Höghus Höghus skrev:
Jag har tänkt mig att sätta in glas i ett mini-växthus som köptes häromåret. 4mm kanalplast som varken tålde sol eller blåst. Bak husknuten står några gamla fönsterbågar med glas där jag plockade ur en ruta, och måtten stämmer bra.
Vad sägs om min verktygsuppsättning? Kommer den att duga till ca 50 år gammalt glas? Det är alltså hårdmetalltrissor, inte diamant.
För att fästa glasen tänkte jag mig något syntetiskt fönsterkitt på tub.

/Höghus

[bild]
[bild]
Bör fungera men se till att jobba på ett absolut plant underlag och doppa skärtrissan i fotogen eller liknande.
Prova gärna på några spillbitar först och räkna med att det inte alltid går som man önskar utan att ibland spricker glaset. Brukar själv mest skära glas till mindre tavelramar och där funkar de väl.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.