Vi går i planerna att beställa ett uterum från skånskabyggvaror som heter FIRA. Dette kan man beställa i olika säsonger. Är det någon som vet hur stor skillnad det är på sommar vs vår / höst? Är det värt dom extra pengarna?
Sommar har enkelglas, vår höst har 2-glas.
Med sommarpartier rekommenderas kanalplast 10-16mm och till vår/höst rekommenderas 32.
Vill du kunna utnyttja uterummet längre från tidig vår till sen höst så måste du isolera golvet för att slippa kallraset därifrån.
I mitt förra hus (Mild vinter i Skåne) så satt vi ute i uterummet på julafton. Det gick hur bra som helst att värma upp det tillfälligt med Skånska byggvarors vår/höst partier. Men som sagt krävs det 32mm kanalplasttak och isolerat golv.
Med sommarpartier rekommenderas kanalplast 10-16mm och till vår/höst rekommenderas 32.
Vill du kunna utnyttja uterummet längre från tidig vår till sen höst så måste du isolera golvet för att slippa kallraset därifrån.
I mitt förra hus (Mild vinter i Skåne) så satt vi ute i uterummet på julafton. Det gick hur bra som helst att värma upp det tillfälligt med Skånska byggvarors vår/höst partier. Men som sagt krävs det 32mm kanalplasttak och isolerat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag isolerade golvet med 100 mm frigolit.
Med en gasolkamin och en liten elfläkt blir det varmt ner till -10 grader utomhus.
Väggen är isolerad med vanlig isolering.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
VVS-lösning, temporär innan man installerar hydrofor för sommaren
Vatten & Avlopp -
Luftfuktighet sommar vs vinter
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Avslutad: Slipp mygg- och fästingbett i sommar
Tävling -
Avslutad: Bli kvitt myrorna i sommar
Tävling -