Hej,
Jag håller på att renovera upp våra fönster från 40-talet. De är utförda med kopplade fönsterbågar. Det inre glaset är inte kittat utan är fäst med en trälist. I nästan alla fönster så medför detta att det inre glaset glappar lite vilket gör att det skallrar om t.ex. en lastbil kör förbi på gatan utanför.
Min undran är om någon har förslag på hur man skulle kunna få glaset att sitta fast bättre? Ett alternativ vore att ta bort listen och kitta fast glaset istället. Jag undviker dock helst att riva loss listerna eftersom de riskerar att skada glaset förutom att det ta extra tid. Ska man anta att det alltid varit på detta viset eller har glappet uppstått när träet åldrats?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder