Måste de kosta flera tusen per styck? Vårt skafferi är svåröverskådligt vilket gärna kunde avhjälpas i väntan på en genomgripande renovering om några år, men kostnaden får mig att tänka efter. Idéer?
J
J
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Personligen HATAR jag alla olika form av utdragsskafferier som finns för antingen så stjäler inredningen för mycket av skåpets volym och utnyttjas på ett dåligt sätt eller så hänger sig fronterna efter en tid då tyngden som belastar dem gör att det blir skevt...
Absolut bästa och som jag själv valde att göra tycker jag är att sätta utdragslådor i skåpet och ha en vanlig lucka man öppnar för att sedan dra ut låda för låda och på så sätt har man allt väldigt överskådligt också.
Man kan välja lådor eller en billigare variant med typ trådbackar istället.
Absolut bästa och som jag själv valde att göra tycker jag är att sätta utdragslådor i skåpet och ha en vanlig lucka man öppnar för att sedan dra ut låda för låda och på så sätt har man allt väldigt överskådligt också.
Man kan välja lådor eller en billigare variant med typ trådbackar istället.
Jag antar att du i vanlig ordning får vad du betalar för. Nu har jag ingen sådan här själv men föräldrarna har en i sitt kök från 1981(Siematic) och den har inte droppat en mm vad jag kan se. Den är cirka 2,20 hög och 0,4 bred.
Givetvis måste det finnas varianter som fungerar.
Givetvis måste det finnas varianter som fungerar.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Självklart finns det varianter som fungerar men den erfarenheten jag har är att de som verkligen rymmer någonting oftast blir så tunga att de hänger sig med tiden och de som klarar sig bättre är då så pass små så de inte rymmer vad skåpet egentligen har volym till.
Jag tycker dessutom att man får mycket bättre översikt om man öppnar en lucka och kan dra ut varje back/låda separat och då utnyttjar man utrymmet på bästa sätt tycker jag.
Vi hade tidigare själv ett gammal Ikeautdrag men det hängde sig ganska snabbt eftersom det blev så pass tungt belastat då det dessutom var ett 600mm brett skåp.
Korgarna i utdraget var mest ivägen för varandra så det var svårt att komma in emellan varje "våning".
Nu har vi 2st 400mm skafferi med lucka på varje och backlådor i varje skåp och har aldrig varit så nöjda.
Lätt att sortera upp allting och ha bra överblick.
Ordningen i lådorna är dessutom bättre strukturerad nu efter man bott in sig.
Tyvärr inga kanonbilder jag hittade just nu men här är efter och förebilder på de olika skafferien.
Jag tycker dessutom att man får mycket bättre översikt om man öppnar en lucka och kan dra ut varje back/låda separat och då utnyttjar man utrymmet på bästa sätt tycker jag.
Vi hade tidigare själv ett gammal Ikeautdrag men det hängde sig ganska snabbt eftersom det blev så pass tungt belastat då det dessutom var ett 600mm brett skåp.
Korgarna i utdraget var mest ivägen för varandra så det var svårt att komma in emellan varje "våning".
Nu har vi 2st 400mm skafferi med lucka på varje och backlådor i varje skåp och har aldrig varit så nöjda.
Lätt att sortera upp allting och ha bra överblick.
Ordningen i lådorna är dessutom bättre strukturerad nu efter man bott in sig.
Tyvärr inga kanonbilder jag hittade just nu men här är efter och förebilder på de olika skafferien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto