Det är ju som du säger själv ett ganska dumt utrymme och är nog inte optimalt bra till skafferi såvida du inte förvarar mestadels torrvaror och konserver där. Men det kanske är sådana varor du tänker förvara där? Torrt lär du få där och det är positivt, men syltburkarna och din inlagda sill får du nog förvara på annat ställe...