Vi har bredband (och bredbands-telefoni / TV via bredband) via vårt telefonjack. Huset är byggt 1970 och det har aldrig funnits bredband i huset innan vi flyttade in. Vi har Telia som leverantör och är nöjda med det men skulle nu vilja ha en inspelningsbar digitalbox.
Här börjar problemet. Enligt Telias hemsida kan man inte titta på en kanal och spela in på en annan när man har bredband via telejack som vi alltså har och då faller syftet med den boxen för oss.
Min fråga därför är om det går att få nätverksuttag till huset? Hur gör man då? Så vitt jag vet är inte Stadsnätet draget till vårt område. Går det då?
Tacksam för svar!
/Sandra