Gammalt trä med gropar och spån som kan tyda på tidigare skadedjur eller slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt trä med gropar och spån i en strukturerad vägg, tecken på tidigare husbockskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittat det här på en innervägg. Ser ut som gammalt återanvänd trä. Vi tänkte använda väggen som den är. Flera såna här gropar som på bilden. I en del finns det små spån. Huset är inte fuktigt utan uppvärmt året runt. Har tidigare haft husbock men det är åtgärdat för cirka tio år sedan. Någon som vet? Behöver vi ringa Anticimex?

Redigerat:
Hej!

Finns inga bilder i inlägget. Glöm inte att klistra in bilderna efter du laddat upp dem.

J Jonathan Wahlgren skrev:
Hej!

Finns inga bilder i inlägget. Glöm inte att klistra in bilderna efter du laddat upp dem.

Nu finns det! Tack för hjälpen!

Ingen som har några idéer?

Blåhjon kanske.

Jag gissar också på blåhjon. De äter under barken och om det är gammalt virke är det kanske precis vad som hänt. Och är inte skadligt för virket. När barken är borta försvinner skalbagge. Men eftersom det är relativt billigt att anlita Anticimex eller Nomor eller liknande företag hade jag gjort det för säkerhets skull. Ingår kanske rentav av i er försäkring?

Hej. Jag har sett något liknande hos mig. Hade ni dit någon firma och vad blev "diagnosen"?

Hej! Det var husbock. Troligtvis gammalt angrepp men vi tog dit Anticimex och de sprutade med gift.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.