Vi har ett sommarhus i Bohuslän där dessa skadedjur har dykt upp i hörn och längs lister.
Det ligger även 'bös' rakt nedanför taklist vilket gör mig misstänksam.
Stort tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det ligger även 'bös' rakt nedanför taklist vilket gör mig misstänksam.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stort tack på förhand
Det finns inte så mycket annat som tyder på fukt. Huset borde inte ha några källor när det står tomt men självklart kan ventilationen säkert göras bättre. Tack!T topmount skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 803 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 803 inlägg
Det är gråsuggor och de andas med gälar. De dör om fukthalten i luften blir för torr.
De dör oftast när de kommit inomhus, men kan leta sig in i springor osv. Det viktiga är att inte ha organiska material i närheten av huset där de trivs. Så rensa bort döda grenar, löv och stubbar med mera i närheten och ha relativt torrt inomhus.
”Böset” längs med taklisterna och det som har trillat ned tycker jag nästan tyder lite på möss. De börjar flytta in vid denna årstiden.
De dör oftast när de kommit inomhus, men kan leta sig in i springor osv. Det viktiga är att inte ha organiska material i närheten av huset där de trivs. Så rensa bort döda grenar, löv och stubbar med mera i närheten och ha relativt torrt inomhus.
”Böset” längs med taklisterna och det som har trillat ned tycker jag nästan tyder lite på möss. De börjar flytta in vid denna årstiden.
Klicka här för att svara