Hur åtgärdar jag lättast denna skada i taket för att minimera utseendeskillnad?

Har tidigare haft liknande problem, men då i en äldre bostad med högre struktur i taket vilket var enklare att efterlikna.

• Skador i taket med ojämn struktur, två fläckar med avflagning synliga på en slät yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Spackla, slipa, rolla.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Spackla, slipa, rolla.
Jag tycker det är svårt att få till strukturen på samma sätt. Men får testa! 😊

Düsseldorff
Nja, det där ser bara rollat ut. Men när du ska rolla sen så testa köra med roller hit och dit, fram och tillbaka över det skadade området. Risken är större att du kommer behöva rolla hela taket pga kommer synas färgskiftningar, än att man kommer lägga märke till strukturskillnader.

Kör en relativt grov roller med mycket färg också, ingen finroller för det blir för slätt.

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Nja, det där ser bara rollat ut. Men när du ska rolla sen så testa köra med roller hit och dit, fram och tillbaka över det skadade området. Risken är större att du kommer behöva rolla hela taket pga kommer synas färgskiftningar, än att man kommer lägga märke till strukturskillnader.

Kör en relativt grov roller med mycket färg också, ingen finroller för det blir för slätt.
Yes, jag har kanske en för tät roller.. Denna skadan har gjort att vi överväger att måla om hela taket i rummet pga ålderspåverkan på färgen (15 år). Tyvärr ett stort rum med mycket tak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.