658 läst ·
2 svar
658 läst
2 svar
Skadad ledare?
Skulle sätta nya taklister i badrummet, lyckades skada nolledaren precis just under taket ca 2cm från taket, ca 50 % av kardelerna av.
Tänkte byta ledaren men stöter på problem att få in draglinan, fastnar på de sista centimetrarna till jopplingsdosan. Är VP-slang i bjälklaget.
Funderar på att löda på den nya ledaren på den gamla och smörja ordentligt och dra de 2 m. Eller skapar jag mig problem?
Tänkte byta ledaren men stöter på problem att få in draglinan, fastnar på de sista centimetrarna till jopplingsdosan. Är VP-slang i bjälklaget.
Funderar på att löda på den nya ledaren på den gamla och smörja ordentligt och dra de 2 m. Eller skapar jag mig problem?
Testa, risken är väl att ledarna i röret är tvinnade och då är det inte säkert det går med mindre än att byta samtliga. Du kan ju börja med att rycka i den skadade ledaren och se om rör det sig i andra änden. Bra kontroll så den inte sitter fast.
Knyt i en oskadad ledning och dra ur alla på samma gång som du drar i nya. Det brukar alltid vara mycket enklare att byta allt än att byta någon enstaka tråd.
Ps
Få någon som hjälper dig att mata in ledningen medans du drar så går det garanterat mycket lättare.
Ps
Få någon som hjälper dig att mata in ledningen medans du drar så går det garanterat mycket lättare.
Klicka här för att svara