Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Jag skrev även det imorse. Admin tog bort dom inläggen

• Arg
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vad är det du känner dig påhoppad av? Skulle säga att de flesta försöker kommer med konstruktiv kritik.

• Gilla
  • Älska
MoveMe och 10 till
  • Laddar…
S
13th Marine 13th Marine skrev:
Vad är det du känner dig påhoppad av? Skulle säga att de flesta försöker kommer med konstruktiv kritik.
Någon tomte började snacka om dödsbo och att delägarna inte hade pengar till renovering och gud vet allt.

Öppnar man för feedback så får man räkna med att få både ris och ros.

Kommentarer på internet kan vara som en grupp små barn, alldeles för ärliga.

Sorry, men tål man inte kritik skall man inte fråga sådant som kan ge jobbiga svar.

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Man kan ju samtidigt vara lite ödmjuk i hur man väljer att presentera sin kritik. Hur hade ni andra känt om vi sa att ert hus var skitfult? :rolleyes:

Nä, lite respekt får man allt visa tycker jag!

M Myckling skrev:
Hur fick de då dit bilen som är parkerad framför huset på en av bilderna?:thinking:
S StenQL skrev:
Öde ö? Med hus, som folk bor i?
Nej, jag kan inte säga något om prisläget. Det som saknas i mina ögon är en tydligare idé om vem som ska bo där. Barnfamilj? Äldre utan barn? Den ensamboende naturälskaren? Eller en sommarstuga för bättre bemedlade? Som andra skrivit skulle jag snyggat upp tomten. De flesta vill nog ändå ha någon form av trädgård, men få vill behöva ägna särskilt mycket tid åt den. Att från grunden bygga upp en trädgård är både tidskrävande och inte helt gratis, dessutom med ett oändligt antal val som måste göras. Nu är det mest just bara en tomt, vilket passar bättre till sommarstugan tycker jag. Det blir lite ”Morran och Tobias” över det tomten idag, och dom har inte 2,3 miljoner över att köpa hus för...
Jag hade ignorerat alla kommentarer om färg på golvmattor, obäddad säng etc. Det tror jag verkligen inte påverkar den som seriöst letar efter ett nytt boende. Dessutom är det en smaksak. Möjligen tycker jag ni ska göra något åt plywood-taket. Det som stör mig mest med det är skarvarna mellan skivorna. Det gör att det i mina ögon ser lite oproffsigt ut. Ni skulle knappast acceptera sådana skarvar med andra väggbeklädnader.
Mitt svar hänvisade till en kommentar som då låg ovanför mitt svar. Inte till TS hus.... där han jämförde prisbilden med TS hus, vilket jag ej tyckte var jämförbart då det låg på en ö som endast var tillgänglig via 10min båtfärd. Viss skillnad!
Detta inlägg finns dock ej längre kvar! :)

• Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Någon tomte började snacka om dödsbo och att delägarna inte hade pengar till renovering och gud vet allt.
Det hade jag missat, det var ju inte speciellt taktfullt.

Inredningen och stylingen är snygg ser bra ut. Samma stil på altanen ute tror jag är toppen. (Vissa vill att det ska vara färg, andra inte, bäst att hålla det neutralt, som ni gjort).

Sannolikt mest priset som är felet.

Jag skulle bara göra en enda sak och det är öppna upp köket mot altanen. Det är nu bara tre små ganska höga fönster mot altanen. En stor skjutdörr i glas så att man får ute-inne-känsla och ser vattnet tydligt tror jag är din bästa investering. Kostsamt men skulle ge en helt annan känsla.

De andra sakerna är småsaker som en ny ägare kan ordna själv för mindre kostnad om de vill. Tror inte man förväntar sig en perfekt "villatomt" för denna typ av hus.

Lycka till.

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Går nog inte att ta ”sämre” bilder, de flesta kan inte se skönheten tackvare världens sämsta fotograf. Ska vara schysta bilder på ute miljön där byggnaderna tittar fram på ett hemtrevligt vis. Inte se ut som något övergivet båtskjul med övergiven uteplats.
Vad vill man ha av ett sådant här ställe? Ja, utsikt över vattnet från en trevlig altan där man kan grilla& umgås! Hur tar man sig ut till vattnet är det ens möjligt att ha båt här? Satsa på ovan så säljer det (givetvis ska allt stök bort från tomten& sängar bäddas utan 10kuddar, luftigt o lagom lite saker)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Menar inte att vara elak men de första bilderna på sovrummet får mina tankar tillbaka på etrembudgetboendet i Thailand 2001. Asbilligt och uppfört med väggar av plywood.
Tycker helt enkelt att det ser skitfult ut. Såklart lätt att åtgärda om man tycker som jag men om nu första intrycket är så viktigt så sabbades de precis där.

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
Humlo
Fotografen är katastrof. Ni behöver proffsbilder och gärna lite mer närbilder där man säljer in känslan. Det ser ut som om takhöjden är max 1.80 inomhus och de flesta tak är helt flammiga. Det ser litet och instängt ut. Ljuset och kontrasten är för stark och det finns inga detaljbilder som väcker längtan. Ni vet en fin blombukett vid fönstret och så ser man vattnet genom rutan. Nu är det väldigt kliniskt utan röd tråd och vidvinkel. Det blir aldrig bra.
Huset ligger vid vattnet men får man bada? Varför finns inga bilder vid/nära vattnet? Vad kopplar man av en varm sommarmorgon? Var sitter man en varm sommarkväll? Det behövs mer grönska. Har ni inte råd eller vill göra mer än röja upp tomten så kanske ni kan fixa till en hörna på tomten där det redan är grönska.. och sol. Ställa dit utemöbler eller en solsäng för att balansera den platta tomten som är som en gigantisk parkering just nu. Sist men inte minst så är priset för dyrt för det man nu får se. Både standard på huset och ute i trädgården. Använd hösten till att fixa till saker och ting och sälj nästa vår, om ni kan. Nu är det fel årstid att få mycket pengar för ett "sommarhus".

• Gilla
  • Laddar…
Jag skulle inrikta mig på folk som gillar friluftsliv och trycka mycket mer på det. Under "Om området" i annonsen finns massor av info om detta, men det är lite undanskymt. Några bilder på badplatser, vandringsleder, kanot-, skoter-, och cykelleder, skidbacke. Ett par kajaker eller nåt liknande liggande på bilder mot havet.

Skulle inte måla om något, den som är intresserad av heminredning kommer ändå att vilja göra om det själv, och den som inte är det kommer inte att bry sig.

Skulle ändra stylingen lite och ta bort grejer som närbilder på blommor och skrapade stolar och sånt. Och även ta bort lite fluff som för många kuddar och täcken och liknande och istället lägga in bilder på var man kan förvara skidor och skridskor och fiskegrejer och kajaker och liknande. Gör det lite mer rustikt och funktionsinriktat. Ta bort grejer som babykorgen, filtar slängda över stolar, närbilder på speglar och liknande.

Ta någon trevlig bild på hur det ser ut när man sitter på altanen på kvällen med en eld brinnande i eldstaden och vattnet i bakgrunden. Ta en bild på hur mysigt det är att ge sig ut i kajak och liknande. Och rensa onödigt skräp på gården, men den trädgårdsintresserade kommer ändå att vilja göra om själv, så lägg inte för mycket på det. Naturtomt.

Och även mer och tydligare info om hur man tar sig till olika aktiviteter och hur nära det är och liknande.

Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Finns det många brister i protokollet för besiktning som avskräcker folk?
Hela tomten är väl helt friköpt?
Läste i tråden att detta låg i ett naturreservat och inte gick vistas på stranden en viss period...stämmer det och framgår det även i annonsen?

Hade bytt mäklare och fotograf. Detta känns som ett misslyckande från deras sida.
Överväg och sänk priset... Även skambud är bra bud då ett intresse iaf visats, finns ju risk att en budgivning också startar.

Tycker det nämnts många bra tips av andra.
En skrev om kikare och bilder på fåglar, låter väl klockrent för din försäljning iom läget.
En vedeldad badtunna låter också attraktivt för uteplatsen.
Kanske ett litet växthus hade vart trevligt också.

Din försäljning är iaf lite smått känd och vem vet kanske någon medlem från byggahus kommer på visningen :) Lycka till

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Sockerhög Sockerhög skrev:
Inget "och " i MoveMe:s svar...
Jag lyckades posta ngt av misstag. Sorry.

• Gilla
Sockerhög
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Finns det ens vatten och avlopp? El? Fiber? På bilderna att döma så saknas det vid första anblicken. Det ger inte känsla av en bostad utan av ett fiskeläger eller liknande.
Det finns dusch, toalett, handfat i köket, kyl/frys, spis/ugn... Det är väl ingenting som indikerar att det inte skulle finnas el, vatten etc?

• Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
Jag kan vara ute och cykla, men så här tänker jag: om ett hus (oavsett vilket) inte blir sålt är det fel i förhållandet mellan vad man får och vad man behöver ge.

I detta fallet misstänker jag att anledningen till att det inte kom någon på visning är att diskrepansen mellan vad personer som kan vara intresserade (dvs potentiella köpare) tycker det är värt och priset är så stor att de inte ens tycker det är lönt att komma.

Ofta kan man iaf få ”skambud” från folk som chansar, men om jag förstått saken rätt kom inte ens det? Då hade jag frågat mäklaren om någon hört av sig och frågat om pris. Det KAN vara så att flera hört av sig och uttryckt intresse vid lägre pris, men att mäklaren sagt till dem att ni inte kommer sälja för mindre än det utlysta priset.

Sedan är det förståss upp till säljaren att fundera på hur man ska få ekvationen att gå ihop. Vissa saker kan man ändra för att öka värdet, men för köpare brukar det absolut viktigaste vara läget, och det kan man sällan göra något åt. I detta fall misstänker jag att havsutsikt utan sjötomt är det absolut mest negativa med fastigheten. Att ha havet så nära men bara kunna titta är inte ett försäljningsargument för en sommarstuga tyvärr. Man kan göra det bästa av situationen, göra det bästa av trädgården, öka mysfaktorn på trädäcket, städa undan saker under presenning etc, men till syvende och sist är läget det samma........

• Gilla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.