Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Staffans2000
Fortfarande.
Vad begär ni?
Var ligger stugan?
Skulle priset vara resonligt, skulle intresse finnas. Trots stegar, bockar och brädhögar.

• Gilla
Karinipsen och 7 till
  • Laddar…
Som sagt det ser lite "ruffigt" städa upp och klipp gräset, är båten hel annars så ta bort den. Bilderna på utemiljön ger ingen bra känsla, det är för mycket "skräp".

• Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Ser lite övergivet ut på bilderna men sånt går ju att lösa. Hav eller större sjö? Båtdjup?

Bor man vid vatten och inte har båtdjup tycker jag man tappar typ hela grejen.

• Gilla
Rampant
  • Laddar…
Jag undrar också var fastigheten ligger? Och om tomten är en sjötomt utan mark mellan fastigheten och vattnet? Går inte fastigheten ända ner till sjön är den tyvärr helt ointressant i mina ögon.

P
Vi begärde 2,3 milj. Borde troligen lagt oss lägre för budgivning.
1,8 - 2, 2 milj är vad liknande fastigheter går på.
10 km från centrum till en stor stad.

Det är havstomt. Där älv blir hav. Men långgrunt så ingen mening med båt.

Vi borde absolut ha städat upp tomten och kommer att göra det. Ingen sa det så vi tänkte inte på det.
Den feedback vi fått är att det är fint inomhus, trots det är vanlig plywood. Många som varit positiva till loftet.

Så sammanfattningsvis. Lägg inget krut på tak.
Inte ens Hängrännor?
Grus på parkering och en gång.
Och mys till det med utemöbler.
Och röj bort allt skräp.
Då gissar jag att även högar med sten bumlingar ska tas bort eller iallafall läggas lite snyggt?

Väldigt tacksam för alla svar

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Wow
Mazdarune och 3 till
  • Laddar…
Invändigt såg det mysigt och ombonat ut men på utsidan väldigt kalt och tråkigt. Ta bort träbockarna, ser skräpigt ut. Inred altanen, stora möbler med massa kuddar, filtar
, ljus och stora krukor med stora vackra blommor. Få det se inbjudande ut, som "ååh här vill jag sätta mig, vad mysigt!"

Börja inte renovera o göra kostsamma projekt, styla utomhus, städa bort allt bröt, sätt lite energi på att göra en grusgång till huset och lite växter. lycka till!

• Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
Fint ställe.

Tycker huset ser kanon ut. Tror att med den taskiga gården och dom än sämre bilderna så väcker det inget ha begär.

Klipp och röj, möblera altan, gör det Pripps blå strandmysigt.

Varmtonade bilder över det gröna gräset mot det blå skimrande vattnet med två baden baden stolar i stranden kommer dra folks ögon.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
P
Så då anlägger vi ingen ny gräsmatta utan röjer och sår på den vi har?

• Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
P
Jag tyckte det såg tilltalande ut, i all sin enkelhet. Tills jag såg priset, det är nästan det dubbla vad jag gav för en villa på 120 m2 i norra Sörmland. Sååå bra är inte läget.

• Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
P
Emma242 skrev:
Jag tyckte det såg tilltalande ut, i all sin enkelhet. Tills jag såg priset, det är nästan det dubbla vad jag gav för en villa på 120 m2 i norra Sörmland. Sååå bra är inte läget.
I den här staden kostar en tomt med skog på. Utan el och vatten och inte ens nära hav 1 milj.

Redigerat av moderator:
P
Snälla.snickaren skrev:
I Umeå kostar en tomt med skog på. Utan el och vatten och inte ens nära hav 1 milj.
Kollade lite snabbt på Hemnet nu och de fastigheter med samma storlek och standard verkar ligga kring 0,8-1,5 miljoner. De som når över 2 miljoner är av villstandard och större. Utropspris alltså. Några går upp en del, de flesta verkar stanna på ungefärligt begärt pris. Några under. Verkar fullt rimligt det jag ser där.

• Gilla
ladhasse och 3 till
  • Laddar…
Jag hade klippt gräset, möblerat tomten lite trevligt och städat upp i allmänhet. Sedan en ny fotografering och ut på hemnet igen med lägre pris. Platsen är nog det som kan sälja huset.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
LWendt och 11 till
  • Laddar…
Grusa ingångarna
Gräsmatta
Altanen
O lägger man ut bild bädda sängen
O det viktigaste priset!
Det är ju helt fel om man inte får nåt bud

• Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
P
Emma242 skrev:
Det går inte att jämföra ett landskap med en stad
Så funkar det inte. Tänk om det var så enkelt

P
J jannebmw skrev:
Grusa ingångarna
Gräsmatta
Altanen
O lägger man ut bild bädda sängen
O det viktigaste priset!
Det är ju helt fel om man inte får nåt bud
Att den är stylad skrev jag inte. För det kändes uppenbart.
Stegar och obäddade sängar är det senaste.

Men i övrigt tycker jag du har rätt

• Gilla
Nove
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.