Ska man få skämta om politik i Humorhörnan?

• Ja

383 Röster 88,2%
  • Nej

51 Röster 11,8%
  • Antal röster
    434
Maskintok skrev:
istället för att mala på om detta och emot mig så kunde man bara inse att många funnit detta roligt på Facebook mm.
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma. Vem har anklagat dig för vad?

Och att "många" har gillat något FB, vad skulle det vara bevis för? Att det inte finns skämt med rasistiska motiv?

• Gilla
  • Arg
Veronica. och 2 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Som andra redan påpekat så verkar källkritik inte vara din starka sida, fast helt ärligt så tror jag att du mest spelar dum nu. Om du på allvar skulle tro att de där sidorna är några officiella kanaler eller på annat sätt mer pålitliga än familjeliv, så borde du i rimlighetens namn klicka på varenda fishinglänk från låtsaspostnord du kan, men som sagt så tror jag du är smartare än så.

Oavsett om du tror mig eller inte, så är jag väldigt långt från någon PK-maffia eller liknande tönterier. Fast man kan avsky både PK-folk och ett rasistiskt skitskämt samtidigt. De som känner mig får nog höra mer olämpliga skämt från mig än vad de har lust med, fast jag skulle aldrig få för mig att sprida vidare den här typen av skräp vare sig på nätet eller till andra som inte känner mig och kan läsa av vad som ligger bakom.
Varför ska jag sitta och utöva källkritik på skämt från skämtsidor..
Nu är du och kommer alltid att vara en fjantskalle om du tror detta ens existerar.

• Gilla
  • Älska
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
va löljig man kan vara..
istället för att mala på om detta och emot mig så kunde man bara inse att många funnit detta roligt på Facebook mm.

Men Sverige... vi ska vara så här..
[bild]
Som skämt är det kanske inte så roligt, men det ligger en hel del sanning i bilden. Nu jobbar jag i och för sig i Norge och det är nästan lika illa där numera.

Maskintok skrev:
Varför ska jag sitta och utöva källkritik på skämt från skämtsidor..
Nu är du och kommer alltid att vara en fjantskalle om du tror detta ens existerar.
Om jag tror vad existerar?

A
Nyfniken Nyfniken skrev:

Och att "många" har gillat något FB, vad skulle det vara bevis för? Att det inte finns skämt med rasistiska motiv?
"Sluta larva dig. Den där skiten är gjord av rasister för rasister och sprids till stora delar av de som delar de åsikterna. Om du inte är i målgruppen, utan bara missat det uppenbara syftet med "skämtet" och spritt den vidare bara för att det var lite "hö-hö"-kul så är det bara att beklaga. Men kom inte och påstå att du inte fattat vad baktanken var."

fjant sa Bill
dumheter sa Bull..

• Gilla
Veronica.
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Om jag tror vad existerar?
att någon sitter och utövar källkritik vid humor,. skämt inlägg mm..

Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
Veronica. och 1 till
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:

När bilder kommer från en skojsite så bedömer jag dem som legitima.
Och jag håller inte på med några rasist skämt.

• Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Och jag håller inte på med några rasist skämt.
Ska jag tolka det som att du anser att det är helt omöjligt att det här hade rasistiska förtecken?

• Arg
Veronica.
  • Laddar…
Maskintok skrev:
"Sluta larva dig. Den där skiten är gjord av rasister för rasister och sprids till stora delar av de som delar de åsikterna. Om du inte är i målgruppen, utan bara missat det uppenbara syftet med "skämtet" och spritt den vidare bara för att det var lite "hö-hö"-kul så är det bara att beklaga. Men kom inte och påstå att du inte fattat vad baktanken var."

fjant sa Bill
dumheter sa Bull..
Men läs innan du vevar. Jag har inte anklagat dig för att vara rasist. Jag känner inte dig och har inget intresse av att vare sig anklaga dig för det eller kalla dig för andra fula saker. (Trist att du inte kan låta bli att hålla den nivån, men jag väljer att avstå.) Det jag gjort är att säga att du lagt upp ett rasistisk skämt, men jag låter fortfarande dig avgöra varför du gjort det. Jag tycker bara att det är onödigt att sprida sånt.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Kan du förklara vad du menade med länkarna i inlägg #202 då? För här ifrån min soffa ser det precis ut som att du försökte förmedla att det inte alls var ett skämt eftersom du hade läst om det på två ställen på Internet?

• Gilla
  • Wow
Veronica. och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
att någon sitter och utövar källkritik.
För mig är det självklart att göra det för allt jag läser, hör eller ser. Det är inget som kom med internet, utan har med ett sunt kritiskt förhållningssätt att göra. Inte är det jobbigt heller. Jag behöver väldigt sällan googla för att se när något är fejkat. I det här fallet dubbelkollade jag innan jag valde att skriva, men oftast bara struntar jag i saker som jag ser inte är på riktigt. Nu handlade det om en tråd som diskuterar vad man man bör skämta om här och då ville jag vara helt säker.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Men läs innan du vevar. Jag har inte anklagat dig för att vara rasist. Jag känner inte dig och har inget intresse av att vare sig anklaga dig för det eller kalla dig för andra fula saker. (Trist att du inte kan låta bli att hålla den nivån, men jag väljer att avstå.) Det jag gjort är att säga att du lagt upp ett rasistisk skämt, men jag låter fortfarande dig avgöra varför du gjort det. Jag tycker bara att det är onödigt att sprida sånt.
Du skriver ju att jag INTE kunde ha missat bakgrunden..
Jo det har jag isåfall.
För Inget av det du påstod har jag sett.
utan jag fann det komiskt att man skrivit texten tvingades till nödlandning för att ett skrev luktade så illa..samt ett ansiktsuttryck på en människa som var komiskt..

vevar inte ett skit.
Men finner mig inte att anklagas för att man inte klarar av att se eller finna det roliga, och om man inte gör detta så går man bara vidare..

har jag gjort med många skämt i humor tråden...

• Älska
Veronica.
  • Laddar…
A
Illustration av en leende äldre kvinna som föreslår att hjärnan bör betraktas som en app för ökad användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tur att jag inte använder appar.. ;):crysmile:

Ok, så du tycker att du kan bomba en skämttråd med skämt som "PK-maffian" blir kränkt av och tycka att det är väldigt kul, men om någon antyder att du själv skulle ha en tanke eller åsikt bakom agerandet så blir du mer kränkt och upprörd än alla TV4s insamlingsgalor tillsammans och kräver upprättelse.

Du har såklart rätt i att både tycka och agera så. Jag ville mest säga att jag tyckte annorlunda.

Att du och jag har olika syn på väldigt mycket är jag väl medveten om. Det var länge sedan jag valde att blocka dina inlägg då de inte ger mig något mervärde i livet, men tyvärr funkar det inte helt utan de syns när någon citerar dem. Därför såg jag just det inlägg som diskuterats här och valde att kommentera det. Men nu när jag fått veta av dig att du inte är rasist, utan bara agerar på ett sätt som kan verka väldigt naivt, får jag väl tro på det och hoppas att ingen citerar dig i fortsättningen.

• Gilla
  • Haha
shs och 4 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Ok, så du tycker att du kan bomba en skämttråd med skämt som "PK-maffian" blir kränkt av och tycka att det är väldigt kul, men om någon antyder att du själv skulle ha en tanke eller åsikt bakom agerandet så blir du mer kränkt och upprörd än alla TV4s insamlingsgalor tillsammans och kräver upprättelse.

Du har såklart rätt i att både tycka och agera så. Jag ville mest säga att jag tyckte annorlunda.

Att du och jag har olika syn på väldigt mycket är jag väl medveten om. Det var länge sedan jag valde att blocka dina inlägg då de inte ger mig något mervärde i livet, men tyvärr funkar det inte helt utan de syns när någon citerar dem. Därför såg jag just det inlägg som diskuterats här och valde att kommentera det. Men nu när jag fått veta av dig att du inte är rasist, utan bara agerar på ett sätt som kan verka väldigt naivt, får jag väl tro på det och hoppas att ingen citerar dig i fortsättningen.
Jo jo.. Och snart kommer hyllningskören och dunkar ditt inlägg i ryggen.
Det är som det ska.

ligga i någons ignorerings lista är ingen fara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.