Har nästa bestämt mig för ett Powermax Pro men ...
- osäker på om PM Pro ha partioner på de enhet som söljs i Sverige!
- mail funktionen för Powerlink har visst en hårdkodad smtp server vilket gör mig beroende av Visonic mail server alltid finns kvar (jag vill ju ha larmet i 10-15 år)
- lite störd av att inte kunna ha fler fast utgångar (6- 8 stycken hade varit perfekt)

Så då har jag åter börjat snegla på DSC 1832 istället (som jag hade tänkt mig innan en arbetspolare fick in mig på Powermax Pro)
- går det att få de trådlösa rörelse detektorena 2 vägs?
- RFK5500 är den trådlös enhet som DSC har men har den 868 Mhz bandet?
- innebär ju mer jobb med kabeldragning och programering.
- Kan jag få till en sms funktion för att kunna stänga av och sätta på larmet i de olika partionerna?
- Fördelen är ju helt klart att utbudet av tillbehör är större och uttbygnadsmöjligheterna inte begränsas!
- Går det att få till en X10 modul för styrning av ex lampor?
- Är DSC intenet modul också låst till en smtp server inne hos DSC?

Jag är ju lite tekniknörd och tycker att om jag lägger ner så mycket pengar så vill jag kunna bygga ut eller använda till andra funktionener. (Har alltid varit min akilleshäl för det finns alltid något nytt runt hörnet så man kommer alldrig riktigt till skott :-))

Någon som känner sig manad att hjälp mig reda ut frågetecknen?

Sektion och grupp heter det på svenska. Sektioner kan man lägga i grupper. Grupper använder man för att ex ha en grupp för garage och en för hus.
Ett tips så alla vi som är insnöade vet exakt vad som menas..

Om du är en tekniknörd hade jag helt ärligt tittat mer på power då du kan göra bra mycket mer, du kan bygga exakt som du vill och lägga till och ta bort saker hur du vill.

Sen bör man komma ihåg att 868 bandet inte är något magiskt band, tyvärr är det så att det som missas när man talar om dubbelriktad com är att nertiderna innan det larmar för störning mm är minuter, i vissa fall upp till 30 min.

De trådlösa är 2vägs då centralen kollar om de finns och detektorn skickar tillbaka.

:),tack, ska försöka använda rätt ord !
Försökte ringa Protexus idag men det var upptaget hela eftermiddagen och endast en telefon svarare svarade. Får försöka till veckan igen så det kan klargöras om Pro systmet har 'grupper'.

Jag har hittat svar på några av mina frågor kring DSC efter några timmars letande:
- RFK5500 verkar finnas i båda banden och den har ett SBSC godkännande på båda frekvenserna.
- X10 verkar det också finnas en modul för.

Kan dock inte hitta något kring sms stöd. Om jag väljer en separat GSM modul e.x RC60SMS som jag sett en del använder sig av så kan väl inte den anslutas så ett DSC Power larm kan aktiveras/deaktiveras via sms?
söker vidare ...

Så länge gsm-modulen kan ge ut styrningar så kan man larma av och på via en sådan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.