I en buske har det växt ut långa trådar av nån klätterväxt, förra hösten så nån att det var humle.
En anna person så att de kan bli väldigt höga, och berättade att nån satt upp ett parasoll utan tyg som det fick växa på, och till hösten var hela parasollet klätt med humle.
Sagt o gjort, slog ner en stolpe i busken, gjorde en ring av VP rör och ställning av ståltråd.
Växt har det gjort, tyvärr drabbades bladen av ohyra i sommarens torka, som synes är bladen på stolpen upp lite tråkiga.
Men till min fråga: Ska jag klippa ner denna igen och börja om nästa vår, eller lämna den som den är ??
Det är ju inga problem att få den växa upp igen, den växer ju 1 decimeter per dygn när förutsättningarna är bra.
Klätterväxt, troligen humle, växer på en stolpe med en trådring i en lummig trädgård, något angripna av ohyra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klättrande humle växer på hemmagjord parasollställning av ståltråd med ohyreangripna blad.
Skapa konto

Karlia
Som jag kommer ihåg från humle vissnar den ner till vintern och kommer igen till våren med växt från marken. Så växten fixar det själv.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Vi har humle, klipper ner gör vi bara om vi tycker det blir för risigt eller om det växer ut över andra ställen än önskat. Men den vissnar varje höst och skjuter nya skott från roten varje vår.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Humle vissnar som sagt ner. Så du får helt enkelt ta bort det gamla i vår så det inte blir ett skatbo av ditt parasoll.

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
7ender
Vi klipper bort allt gammalt ris varje vår.
Gatlyktpelare täckt av döda och levande klätterväxter vid en trottoarkant.
Skapa konto

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla svar.
Jag klipper ner den.

• Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.