1 803 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ska jag förebereda för golvvärme?q
Hejsan!
På uppevångingen är tanken att det ska vara golvvärme på toan och i allrummet.
Håller på att dra nytt avlopp, vattenledningar och centraldammsugare till uppevåningen.
Ska jag dra upp rör till golvärmen med eller koppla på en Push12:a på elementen där uppe?
Om jag drar rör hur funkar det då? Turoretur sen en fördelare där uppe?
På uppevångingen är tanken att det ska vara golvvärme på toan och i allrummet.
Håller på att dra nytt avlopp, vattenledningar och centraldammsugare till uppevåningen.
Ska jag dra upp rör till golvärmen med eller koppla på en Push12:a på elementen där uppe?
Om jag drar rör hur funkar det då? Turoretur sen en fördelare där uppe?
Hej,
Jag skulle ha dragit upp rör och sen ha en fördelare för 2 slingor på övervåningen. Måste ju bli billigare att köpa en fördelare än att köpa en Push12!!! Dvs om du redan idag har en push för undervåningen som klarar att trycka till övervåningen.
Jag drog nyss upp golvvärme till övervåningen, då jag drog för centraldamsugare mm. Jag valde att satta fördelare på båda våningsplanen men använder endast 1 reglercentral, och 1 push. Har en Push 22 i källaren. Fungerar kanon.
Jag skulle ha dragit upp rör och sen ha en fördelare för 2 slingor på övervåningen. Måste ju bli billigare att köpa en fördelare än att köpa en Push12!!! Dvs om du redan idag har en push för undervåningen som klarar att trycka till övervåningen.
Jag drog nyss upp golvvärme till övervåningen, då jag drog för centraldamsugare mm. Jag valde att satta fördelare på båda våningsplanen men använder endast 1 reglercentral, och 1 push. Har en Push 22 i källaren. Fungerar kanon.
Jag har dragit från min vedpannan till en push22 (I källaren).
Pusch22:an har jag inställd så den tar ner temperaturen till ca 38grader och sedan är det dragit till första våningen där jag har fördelarna jag behöver för första våningen och sedan är det dragit vidare till övervåningen där jag har fördelarna för övervåningen.
Om jag förstår dig rätt så har du tankar på att ha vattenburen golvvärme på alla 3 våningar och då borde du ju kunna ha samma princip som mig. (Kolla bara så att den push du köper klarar av att driva den totala slinglängden). Wirsbo's tekniksupport har varit mycket hjälpsamma då jag ringt och frågat!!
Pusch22:an har jag inställd så den tar ner temperaturen till ca 38grader och sedan är det dragit till första våningen där jag har fördelarna jag behöver för första våningen och sedan är det dragit vidare till övervåningen där jag har fördelarna för övervåningen.
Om jag förstår dig rätt så har du tankar på att ha vattenburen golvvärme på alla 3 våningar och då borde du ju kunna ha samma princip som mig. (Kolla bara så att den push du köper klarar av att driva den totala slinglängden). Wirsbo's tekniksupport har varit mycket hjälpsamma då jag ringt och frågat!!
Klicka här för att svara