8 584 läst ·
52 svar
9k läst
52 svar
Ska jag acceptera denna placering av element?
Oj... brickan satt närmare vägg än man såg på första bilden. Frågan är om det får plats med någon vinkel om man inte ex skruvar ihop två med varann ex en r15×15 utvändig gäng med en r15×12 invändig gäng. Bättre än så där går det att göra iallafall om man lägger manken till
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 793 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 793 inlägg
Jag skulle skippa vinklarna.
Sätt radiatorn högre upp, dra rören under och sätt kopplet på andra sidan. Då får de 3x längre sträcka på sig att gå från 60-40cc. Samt att du får termostaten på rätt sida och radiatorn centrerad.
Sätt radiatorn högre upp, dra rören under och sätt kopplet på andra sidan. Då får de 3x längre sträcka på sig att gå från 60-40cc. Samt att du får termostaten på rätt sida och radiatorn centrerad.
Han har rätt i sak, funktion osv. Men installationen är skit rent kosmetiskt.. Är han avlönad av dig eller hantverkaren ?Sofia 235 skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
klart det går, vända kopplet så rören är nedåt, sen flytta in elementet och två nya rör som bockas. den måste dock sitta högre då också.Sofia 235 skrev:
kan inte vara en riktig röris som satt det där..... tom jag hade gjort det bättre
Trist läge, tror dock att det är styrelsen/beställaren du kommer att få bråka med. Om det är värt energi och kraft är upp till dig.
Jag hade nog klagat hoss styrelsen och sag några väl valda arga ord för att sedan ha bitit i det sura äpplet och tagit in en egen röris och bett dom flytta radiatorn.
Jag hade nog klagat hoss styrelsen och sag några väl valda arga ord för att sedan ha bitit i det sura äpplet och tagit in en egen röris och bett dom flytta radiatorn.