N
Den som inte kan fixa det där på ett bättre sätt skall inte jobba som rörmokare.

• Gilla
TechChad och 5 till
  • Laddar…
Kan bara hålla med Björkskär.

Reklamera omedelbart.

Oj... brickan satt närmare vägg än man såg på första bilden. Frågan är om det får plats med någon vinkel om man inte ex skruvar ihop två med varann ex en r15×15 utvändig gäng med en r15×12 invändig gäng. Bättre än så där går det att göra iallafall om man lägger manken till

U
Jag skulle skippa vinklarna.
Sätt radiatorn högre upp, dra rören under och sätt kopplet på andra sidan. Då får de 3x längre sträcka på sig att gå från 60-40cc. Samt att du får termostaten på rätt sida och radiatorn centrerad.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
En liten uppdatering angående elementet.
Enligt besiktningsmannen så tycker han såhär:

”Jag har bedömt nedanstående montage som fackmannamässigt utifrån vad som är kontrakterat.”

vad tycker ni om hans utlåtande?

• Arg
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Sofia 235 Sofia 235 skrev:
En liten uppdatering angående elementet.
Enligt besiktningsmannen så tycker han såhär:

”Jag har bedömt nedanstående montage som fackmannamässigt utifrån vad som är kontrakterat.”

vad tycker ni om hans utlåtande?
Han har rätt i sak, funktion osv. Men installationen är skit rent kosmetiskt.. Är han avlönad av dig eller hantverkaren ?

Han är avlönad av hantverkaren och styrelsen.

Han är avlönad av hantverkaren och styrelsen.
Klart, att han häller med. Ta in en egen besiktningsman.

• Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Självklart det misstänker vi med. Rör och element är ju föreningens ansvar, kommer det gå om jag tar in egen besiktningsman?

S
Självklart det misstänker vi med. Rör och element är ju föreningens ansvar, kommer det gå om jag tar in egen besiktningsman?

Blir det billigare än att ta in egen rörmokare tro?

• Gilla
TechChad
  • Laddar…
P
Dumma och obildade frågor:

1. Kan dom inte byta koppel på elementet till cc 60?

2. Vari ligger problemet att bocka rör med mindre bockningsradier så att elementet kan sättas närmare väggen?

Det sa jag till dem, men dem vill varken ändra eller flytta på den
Dem sa att det går inte, med det känns att dem ljuger. Jag tycker det ser väldigt fult ut då det går ut i karmen på dörren.
Klart det går, bara att böja rören tidigare.

B
Det sa jag till dem, men dem vill varken ändra eller flytta på den
Dem sa att det går inte, med det känns att dem ljuger. Jag tycker det ser väldigt fult ut då det går ut i karmen på dörren.
klart det går, vända kopplet så rören är nedåt, sen flytta in elementet och två nya rör som bockas. den måste dock sitta högre då också.

kan inte vara en riktig röris som satt det där..... tom jag hade gjort det bättre :)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Ja exakt dem är riktiga amatörer.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Trist läge, tror dock att det är styrelsen/beställaren du kommer att få bråka med. Om det är värt energi och kraft är upp till dig.

Jag hade nog klagat hoss styrelsen och sag några väl valda arga ord för att sedan ha bitit i det sura äpplet och tagit in en egen röris och bett dom flytta radiatorn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.