Vi (=hantverkare) bytte avlopp och inkommande vatten hos oss i somras.
Nu retar jag mej på att vattnet rinner undan så dåligt i duschen. Ska inte vattnet rinna undan ordentligt när man har nya avlopp? Som det är nu så står man med vatten till forknölarna när man duschar och det tar ca 15 sekunder innan allt runnit bort när man stängt av duschen.
Ska det vara så eller har de gjort nåt fel???
 
Prata med hantverkarna om vilka dimensioner på rör de satt från duschbrunnen
till avloppsstammen.
Det ska vara 75mm om jag inte kommer ihåg fel, finns ett antal trådar om detta på forumet om dessa dimensioner.

50mm ska det vara på handfatet, kanske kan vara det som är fel ?

Ni har inte slarvat att göra rent brunnen så det ligger en massa hår i den?
Eller ligger det annat skräp där?

Lyft på locket och kika
 
Det är inte skräp i den, rengjorde den senast för ett par dagar sen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.