Är det någon som har erfarenhet av att bygga Sjödalshus,
gärna i Stockholmsområdet?

Tyvärr inte i stockholmsområdet :(

/Micke

Skulle du vilja dela dina erfarenheter?

I sthlm är min erfarenhet att de var bra fram till att de hade tagit fram en ritning till mig men när jag bad om pris så blev det tyst... det var i december, sedan har jag inte hört av dem...

Mina erfarenheter hittills är enbart goda... då har jag haft kontakt med både säljaren i Östergötland samt med huvudkontoret som har verkligen gjort sitt bästa för att hjälpa till med en lösning när vi fick avslag av byggnadsnämnden på det hus vi hade tänkt från början.

För mig är säljaren en mycket viktig del också... men om jag vore er så skulle jag definitivt ta och kontakta dom och be att få en kostnadskalkyl på det hus ni kommer fram till. Upplever ni sedan att säljaren visar ointresse och inte återkommer med en kalkyl så skulle iaf jag välja en annan hustillverkare. Men som jag sa mina erfarenheter är enbart goda hittills.

MVH

/Micke

Gammal tråd - men vill gärna lyfta frågan...

Vi har diskuterat med flera hustillverkare och ibland har man stött på en säljare som är ansvarig för det distrikt man tänker bygga i men som är värdelös och/eller att personkemin inte stämmer.

Själva tog vi kontakt med husföretagets huvudkontor (detta var inte Sjödalshus) och förklarade att vi var intresserade av deras hus - men från vår sida hänger en fortsättning hos dem på att dom låter en annan säljare handha vårt case. Tror ni det var något problem att få en annan säljare då? Inte direkt...

Så vi fick en säljare från huvudkontoret och även direktkontakt med arkitekten och då gick det strålande.

Kontenta: Har ni hittat en leverantör vars kvalité och hus tilltalar er - låt inte er dröm påverkas av en kass eller ointresserad säljare: byt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.