Har híttat två olika hus som jag skulle vilja ha. Almnäs med Sjödalshus och Karl med Rörvikshus.(Ok, planlösningen är nästan identisk, men den passar oss väldigt bra:-).

Nu skulle jag vilja höra om det är någon som har byggt med Sjödalshus eller Rörvikshus, gärna husen vi har tittat på. Vad har ni tyckt om standard och kvalitet. Allt från väggar till kök och kakel. Sjödalshus har jag sett lite olika saker som hör till standardvalen, men Rörvikshus hemsida är lite klen tycker jag.

Prismässigt verkar de ligga ganska lika. Planlösningen på Rörvikshus är nästan bättre men Sjödalshus ligger inte långt i från och har dessutom en helt underbar veranda.

Snacka om bekymmer! :-)

Om det är någon som har byggt någon av dessa hus och har bilder innifrån skulle jag uppskatta detta mycket. (Verkar vara svårt med visningshus)

Även synpunkter på Hustillverkarna skulle vara intressant. Jag har läst lite på forumet och Rörvikshus verkar ha fått både ris och ros. Sjödalshus har jag inte hittat så mycket om.

Tilläggas är att vi kommer att bygga ev. hus i Östergötland.

Hoppas på svar!

Hejsan Mamma_Anna!

Har tyvärr ingen direkt erfarenhet när det gäller Rärvikshus. Dock är vi ifärd med att bygga ett Sjödalshus i Askeby utanför linköping. Grunden skall på plats innan sommaren och stomresningen är preliminärbokat till slutet av Augusti. Min erfarenheter av säljaren i Östergötland är enbart goda. En person med mycket erfarenhet och många bra förslag på förbättringar som dessutom inte sällan resulterar i ett !!billigare!! pris. Han var en stor del i anledningen till att vi valde Sjödalshus samt att vi gillar grundstandarden.

MVH

/Micke

Hej Micke!

Bygger ni ett Almnäs eller bygger ni nån annan modell?

Jag har pratat med säljaren i Linköping några gånger och jag tycker att han verkar super trevlig!

/Anna

Sorry Micke!

Såg precis att ni ska bygga ett tvåplanshus.
Jaja så är det när man är lite ivrig. ;D

Vilket är det ni ska bygga?

/Anna

Hejsan igen!

Javisst det blir ett tvåplans hus och det blir väldigt speciellt :p

Detta pga av att vi skulle bygga ett hus vid namnet Nora. Dock så hade byggnadnämnden invändningar mot Manzard taket. Vi var dock väldigt nöjda med planlösningen som vi hade kommit fram till och gjorde sålunda att vi gjorde ett fullt andra plan. Så numera har det benämningen Nora Special ;)

MVH

/Micke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.