1 793 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Sjödalshus eller VillaVarm
Hej!
Är det någon här som byggt med VillaVarm, eller köpt Villa Funkis från Sjödalshus?
Är intresserad av att höra vad ni fått betala, och om ni varit nöjda med dessa!
//Sandra
Är det någon här som byggt med VillaVarm, eller köpt Villa Funkis från Sjödalshus?
Är intresserad av att höra vad ni fått betala, och om ni varit nöjda med dessa!
//Sandra
Här är svar på vad kunderna tycker i alla fall.
http://www.villavarm.se/pdf/ima.pdf
Vad man får betala beror på vilket hus man vill ha.....vårat kostar ~1.030.000:- stomrest. (195kvm 1-planshus plus 20kvm uterum och 55kvm garage.)
http://www.villavarm.se/pdf/ima.pdf
Vad man får betala beror på vilket hus man vill ha.....vårat kostar ~1.030.000:- stomrest. (195kvm 1-planshus plus 20kvm uterum och 55kvm garage.)
Ursäkta en novis, men exakt vad betyder stomrest? Betyder det att bara husstommen ingår? Är väggar och tak isolerade, eller?
Man tackar .... nu har det klarnat en smula 
Om jag förstått det hela rätt så får man ett skal, där tak och ytterväggar ingår (och är isolerade), men i stort sett allt annat får man fixa själv .... är jag på rätt spår?
Om jag förstått det hela rätt så får man ett skal, där tak och ytterväggar ingår (och är isolerade), men i stort sett allt annat får man fixa själv .... är jag på rätt spår?
En tilläggsfråga .... vad tror ni er slutnota landar på? Hur mycket ska ni göra själva och vad anlitar ni fackmän till?
Gubben min är utbildad elektriker, min pappa är VVS-installatör och sen har vi en massa målare och snickare i närmsta vänkretsen. Så vi hoppas slippa behöva anlita någon utomstående så att säga :
.... med betoning på hoppas! ;D
Gubben min är utbildad elektriker, min pappa är VVS-installatör och sen har vi en massa målare och snickare i närmsta vänkretsen. Så vi hoppas slippa behöva anlita någon utomstående så att säga :
Intressant! Det verkar vara ett fint hus med en mycket bra planlösning.
Har ni bestämt om ni ska köpa NF eller stomrest?
Har ni bestämt om ni ska köpa NF eller stomrest?
Klicka här för att svara