Vi har en sådan där självtömmande utkastare med en blå plastdetalj på (märke okänt). Den, plastbiten, har nu gått sönder vilket innebär att utkastaren läcker när man använder den.
Jag Googlat loss och försökt hitta reservdelar men har gått bet på det.
Någon som har något tips på var jag kan hitta en sådan plastdetalj? Jag ska väl inte behöva byta hela utkastaren bara för en lite sketen plastbit!

L lasselu skrev:
Jag ska väl inte behöva byta hela utkastaren bara för en lite sketen plastbit!
Välkommen till den moderna tiden. Saker ska vara tillverkade i plast och gå sönder fort. För miljöns skull kanske?
Hursomhelst, hänger det på en plastbit att det ska vara tätt så skulle jag byta, hursomhaver.

Plasten har inget med tätningen att göra, det är gummit inne som är sönder.

Ok, fast den läcker inte om man klämmer åt om plastbiten.
Det är en sådan här:

860017

Visst är läckaget under tiden man använder vattnet, när man stänger av är det inget läckage.

S spendera skrev:
Visst är läckaget under tiden man använder vattnet, när man stänger av är det inget läckage.
Precis så.

Då gäller det att försöka hitta vem som är tillverkare av kranen för att vidare hitta reservdelen.
Jag har samma problem på en FMM utkastare och det är hopplöst att hitta reservelen. Tillfälligt har jag tryckt ihop plastdelen när skruvar fast den villket gör att det bara droppar lite vid användning.

Det får väl bli silvertejp. :)

Krilleman
S spendera skrev:
Jag har samma problem på en FMM utkastare och det är hopplöst att hitta reservelen.
Har du rund eller fyrkantig blå plast på din FMM utkastare?

Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
Har du rund eller fyrkantig blå plast på din FMM utkastare?
Jag tycker att det ser ut som en fyrkantig eller? Vattenkran med kopplad slang och fyrkantig krananslutning mot en röd trädörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L lasselu skrev:
Det får väl bli silvertejp. :)
Silvertejp tror jag inte fungerar så bra med men helt klart värt att prova. Plastlim för att limma ihop sprickan?

Den är halvrund, inte fyrkantig.
Tack för tipset, Krilleman. Ska kolla med Trio.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.