Jag har kört sådan en del, formligen älskar den maskinen. Det jag har kört har varit från fin sand till makadam 16-25 mm. Fungerar precis hur bra som helst, går fort att lasta och maskinen tar sig dessutom upp och ner för nästan vilka kullar och ojämnheter som helst. Mycket smidigt. Lös jord fungerar säkert utmärkt också, men skulle den vara hårt packad är jag mer tveksam.
Förresten, det var nog jag som kom med den idén i en annan tråd där det var någon som skulle gräva ur inne i sitt hus? Tror fortfarande att det kan fungera under vissa omständigheter, men det bygger på att materialet är löst nog. Tror inte att det fungerar på vanlig pinnmo eller mark med stenar och rötter, och det kan vara svårt att gräva av en större yta plant. Det är lätt hänt att det blir uppförsbacke efter ett tag. Du behöver nog en grävare till det.