12 217 läst ·
17 svar
12k läst
17 svar
Självavfrostande frys
Sida 1 av 2
Hur fungerar det, är det någon som kan förklara för mig hur det går till att "frosta av" när temperaturen konstant ligger kring -20 grader ???KarlXII skrev:
//Christina.
*EDIT* Det låter ju helt fantastiskt, nästan för bra för att vara sant
inte i min siemenskatalog, men å andra sidan har de inte skickat den nya som jag bad dem om för 4 v sedan.Det är ännu ovanligt med självavfrostande och på samma gång ismaskin.
Och no finger prints, hur det funkar är för mig ett lika stort mysterium som självavfrostande.
I teorin tror jag att avfrostningen går till så att det inte blir frost dvs genom att det finns någon slags " lunga" i frysen som ser till att det inte bildas kondens som blir till frost- men jag är ju ingen frysexpert... :
Och no finger prints, hur det funkar är för mig ett lika stort mysterium som självavfrostande.
I teorin tror jag att avfrostningen går till så att det inte blir frost dvs genom att det finns någon slags " lunga" i frysen som ser till att det inte bildas kondens som blir till frost- men jag är ju ingen frysexpert... :
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Vi har AEGs självavfrostande och ingen is där inte! Och då ska tilläggas att barnen är precis som sin mor dåliga på att snabba sig när det ska rotas runt i frysen så dörren står öppen lääänge...