Jag har en Själevadsdörr som jag skulle behöva nya tätningslister till. Förr vet jag att man kunde vända sig till dem eller som de hette senare, DesignaDoors, säga vilken dörrtyp man hade och få köpa en komplett sats tätningslist som passar. Hur gör man nu sedan den firman konkat?

Hej, lyckades du hitta rätt typ av tätningslister? Jag köpte en dörr när de hade bytt namn till DesignaDoors och nu är det hög tid att byta tätningslister, men när jag tittar runt på nätet så hittar jag inga som ser ut som de som sitter i dörren.

Nix, jag kom inte vidare heller. Dörren finns trots allt kvar. Tajtade till med att böja blecken i karmen, slutblecket, men det löser ju inte problemet, det är för lite spänst i tätningslisten.

Bästa svaret

Hej, BTB Snickeri på Havrevägen 17 i Domsjö hade den typ av list som jag hade i min DesignaDoor dörr.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Nya tätningslister, ny färg in- och utvändigt har förlängt livet på min gamla ytterdörr, den passerar 40 år 2020...Det var en kvalitetsdörr redan när vi köpte den, välisolerad och med en inbyggd förstyvning så den inte skulle slå sig. Med nya mjuka tätningslister blev den verkligen som "ny" igen, trots 20 grader kallt ute så känns ingen kyla alls i skarven mot karmen. Undra hur många ytterdörrar som byts i onödan...
Jag monterade förresten ett nytt justerbart bleck i karmen för låset så att tätningslisterna verkligen trycks ihop.

• Gilla
Antewallgren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.