Gör vid fönsterna utomhus. Ett par foderlister (eller vad det heter) var ruttna nertill, vilket är bortsågat. Ska sätta dit nytt. När jag har gjort det undrar jag om jag borde silikontäta innan jag målar? Övermålningsbar silikon i så fall. Inga perfekta vinklar nånstans, glipor här och där. Dessutom otätt mellan dörrkarm och tegelfasad, kan man silikona där?
Befintligt ok foder ska jag skrapa. Lär uppstå ojämnheter i ytan. Kan jag använda övermålningsbart silikon eller är det dumt...? I så fall, vilket spackel är att föredra?
Stort tack på förhand för svar!