Monterade en inr-duschvägg Niagara igår. I monteringsanvisningen står att man ska använda "silikon vid behov" mot väggen, som i detta fall är av kakel.

Vad tror ni menas med "vid behov"??

Listen sitter ganska tight mot väggen, det behövs inte för att jämna ut glipor eller så, eller för estetikens skull.

Om man ska använda silikon; ska man i så fall göra det på duschsidan, rumssidan eller båda två?

/Elin
 
Bara från duschsidan, det är inte helt lätt att få en siliconefog supersnygg. Behöver ni inte silicone och det inte läcker igenom vatten så är mitt tips att skippa det. silicone blir ofta ful med tiden. Det som talar emot det är att det istället tränger in tvål och smuts rester mellan vägg och duschväggen och det kan vara svårt att hålla rent där. Jag skippar siliconet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.